۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹

بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در گلستان آغاز شد

بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در گلستان آغاز شد

علی آبادکتول - خبرگزاری مهر: بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان اسلامی با حضور هنرمندان داخلی و خارجی در شهرستان علی آبادکتول استان گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این جشنواره از صبح شنبه در سالن علامه جعفری دانشگاه آزاد علی آبادکتول آغاز و چهار روز ادامه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه این جشنواره گفت: 260 هنرمند شرکت کننده در بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان، 12 هنرمند گلستانی هستند که مهرنوش رضوانی و نازنین سادات رضایی در رشته تصویرسازی، آقای یونس مرادی در رشته خوشنویسی، خانم ها سارا تاجیک قنبری و رزیتا منصوری فرد در رشته نگارگری، آقای علیرضا باقری در رشته کاریکاتور، خانم آیدا فتحی مهربانی در رشته عکاسی، آقای هومن محمدی در رشته نقاشی، خانم نسیم شهریاری و یحیی فرامرزی در رشته پوستر، آقای هومن ارباب مجنی در رشته طراحی و خانم زهره رحمانی در رشته حجم در این جشنواره حضور دارند.
 
غلامرضا منتظری اظهار داشت: رشته های گرافیک، نگارگری، پوستر و کاریکاتور در دانشکده فنی و مهندسی و هنرمندان رشته حجم در دانشکده فنی دانشگاه آزاد علی آباد به خلق اثر می پردازند.
 
وی عنوان کرد: هنرمندان عکاس در بافت شهری، روستای دهنه محمد آباد و طراحان در روستای چینو از دهنه زرین گل به خلق اثر می پردازند.
 
 
وی اظهار داشت: برگزاری دو نمایشگاه از جمله برنامه های این جشنواره است که یکی در روز اول دایر می شود و با توجه به اینکه خلق برخی آثار نیمه تمام خواهد بود، هر هنرمند می تواند در نمایشگاه، اثری را ارائه دهد و همچنین در روز آخر نیز نمایشگاهی دایر می شود که آثار خلق شده در آن نمایش داده می شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمن در زمینه القای ایران هراسی، برگزاری این جشنواره و حضور هنرمندان خارجی، این ترفند دشمنان را خنثی می کند.
 
وی اظهار داشت: تمام آثار خلق شده به عنوان سند در دبیرخانه جشنواره نگه داری می شود و این جشنواره می تواند شرایط فروش آثار هنرمندان را فراهم کند و در پایان کتاب شش دوره جشنواره به چاپ خواهد رسید.
 
بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان تا 6شهریور ماه در شهرستان علی آباد کتول ادامه دارد.
کد خبر 2121455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha