۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶

گزارش افتتاحیه جشنواره؛

هنرمندان دستاوردهای انقلاب را تصویر کنند/ قرائت اولین پیام وزیر ارشاد

هنرمندان دستاوردهای انقلاب را تصویر کنند/ قرائت اولین پیام وزیر ارشاد

علی‌آباد کتول- خبرگزاری مهر: معاون سیاسی- امنیتی استاندار گلستان گفت: هنرمندان دستاوردها و آرمان های انقلاب اسلامی را برای جهانیان به تصویر بکشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جمشیدی ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان اسلامی در علی آباد کتول اظهار داشت: امروز جهان به دنبال هنرمندی اثرگذار است و نیاز جهان بشری، اخلاق اسلامی است زیرا حلقه مفقوده جهان بشری، اخلاقیات و انسانیت است.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار گلستان یادآور شد: ما به شما هنرمندان افتخار می کنیم که در نظام اسلامی و بافرهنگ علوی تربیت شدید و پاسدار ارزش های انقلاب هستید.

جمشیدی با اشاره به گرامیداشت هفته دولت بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر برای ترویج فرهنگ دینی به جامعه خود خدمت کردند و آشنایی با مبانی دینی هنرهای تجسمی سبب می‌شود تا درک درستی از جهان بشری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: آنچه هنرمندان با آن مواجه هستند مخلوقات الهی و حوادث و پدیده ها است و اگر هنر تجسمی را به درستی بشناسیم و درک درستی از آن داشته باشیم مطمئنا درک درستی از جهان بشری خواهیم داشت.

معاون استاندار گلستان عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده تاریخی است که نمی توان آن را انکار کرد و باید دستاوردهای ارزشمند آن را به جهانیان معرفی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد علی آباد کتول گفت: بشر از آغاز آرزوهای دست یافتنی خویش را در قالب هنر بیان و گاه فراتر از آن مقاصد ناگفته خویش را از این دریچه به دیگران منتقل می کند.

علیرضا لادن مقدم افزود: از آنجا که فطرت بشر پاک و خالص از پلیدی ها است، هنر، سرآغاز مقدسی است که ویژگی های هر یک از انبیا گویای این حقیقت است.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد در بیست و پنج سال سابقه فعالیت خود همواره هنرمندان و اهل قلم را مورد تقدیر قرار داده تا بتواند ضمن رشد و اعتلای هنر و ادبیات دینی پیوند ناگسستنی آن را با آموزه های دینی حفظ کند.

لادن مقدم یادآور شد: انتخاب این واحد دانشگاهی با عنوان میزبان بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی گواه توجه ویژه دانشگاه آزاد به هنرمندان است.

رئیس دانشگاه آزاد علی آباد کتول گفت: این واحد بر آن است در تولید علم در استان نقش محوری داشته باشد تا به عنوان یک قطب علمی در شمال کشور و یک معیار بین دیگر واحدهای دانشگاه آزاد تبدیل شود.

وی افزود: ماموریت اصلی دانشگاه تولید، ترویج و کاربرد دانش با تاکید بر تعامل هوشمندانه با دانش جهانی و نواندیشی علمی، حفظ و ارتقای هویت اسلامی و فرهنگی و ارتباط عمیق با ارزش های اخیر نظام اسلامی است.

در ادامه این مراسم اولین پیام فرهنگی دولت یازدهم، توسط مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.

در بخشی از این پیام که توسط امیرنیا قرائت شد، آمده است:

هنر، بستر و فضایی خواهد بود تا خلاقیت و نوآوری در آن تجلی یابد و در انقلاب اسلامی با پشتوانه هنری خلاقیت هایی نهفته که بر ما تاکید می کند تا برکت رشد و بالندگی آن را فراهم کنیم. جوانان در همه زمینه ها و عرصه های مختلف ستایشگر پیشنهادی و سرآمدی را دارند و با ابتکار پیشینه فرهنگی و هنری، روحیه جستجو بودن نکته ممتازی است که می تواند نقش‌آفرین موثرتری در عرصه های هنری داشته باشد.

جشنواره بین المللی از این فرصت ها برای شناسایی خلاقیت ها استفاده می کند و امروز در بیستمین جشنواره با بازنگری عمیق می‌توان این رویداد را تقویت کرد.

تعدد جشنواره ها از جمله جشنواره هنرهای تجسمی سبب می شود که با تعامل ارشاد و نهادهای خصوصی مشکلات آنان برطرف شود.

بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی تا 6 شهریور ماه ادامه دارد.

کد خبر 2121738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha