۳ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۰۱

به قلم آراز بارسقیان؛

رمان «دوشنبه» از پس «یکشنبه» به بازار می‌آید

رمان «دوشنبه» از پس «یکشنبه» به بازار می‌آید

رمان «دوشنبه» دومین رمان آراز بارسقیان به زودی توسط نشر زاوش منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «دوشنبه» روایت یک روز از زندگی پر فراز و نشیب شخصیتی است که مخاطبان، پیش از این در رمان اول بارسقیان با نام «یکشنبه» او را شناخته‌اند. خواننده در این کتاب دوباره و در یک پرده‌ طولانی با داستانی از همین شخصیت روبرو می‌شود.

در یک دوشنبه‌ مردادماه، روزى گرم و طولانی، قهرمان داستان ساعت 7 صبح از خانه‌اش بیرون می‌آید و خواننده داستان او را تا ساعت 12 شب دنبال خواهد کرد. در خلال سطور کتاب است که پیشینه این شخصیت مشخص خواهد شد و مخاطب با او بیشتر آشنا می‌شود. رمان «دوشنبه» در ادامه نگارش «یکشنبه» نوشته شده است، اما نویسنده آن معتقد است دنباله‌ آن محسوب نمی‌شود. البته شخصیت اصلی این داستان، شخصیت اصلی رمان یکشنبه است.

بارسقیان در گفتگویی که بعد از اتمام نگارش این رمان با خبرنگار مهر داشت، گفت: نوشتن این رمان از عید نوروز 91 تا این اواخر به طول انجامید. البته طرح آن از زمستان سال 90 در ذهنم بود، بنابراین می‌توانیم این‌گونه حساب کنیم که پروسه‌ تولد و تولید این رمان یک سال به طول انجامیده است.

این رمان یک اثر شهری است که شخصیت اصلی آن در خیابان‌های تهران در حال رفت و آمد است. این رفت و آمدها و گشت و گذارهای شخصیت اول کار باعث شکل گیری اتفاقات اصلی این رمان می‌شود. این فرد مانند بسیاری دیگر از شهروندان تهرانی دچار یک زندگی روزمره و ملال انگیز شده است.

او نماد مسلم آدم‌های شهرنشین جایی از جنس کلانشهر تهران است، زندگی‌اى که هر لحظه رنگ تازه‌ای به خود می‌گیرد و یک‌ روز صبح، راوی داستان مانند بسیاری از انسان‌های دیگری که در شهرش زندگی می‌کنند، متوجه می‌شود که دلیلی برای زندگی کردن ندارد.

رمان «دوشنبه» تا پیش از پایان تابستان، توسط نشر زاوش راهی بازار نشر خواهد شد.
 

کد خبر 2121971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha