۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۴

یک نظر سنجی نشان داد:

کاهش محبوبیت ائتلاف حاکم آلمان در آستانه انتخابات/افزایش محبوبیت حزب ضد یورو

کاهش محبوبیت ائتلاف حاکم آلمان در آستانه انتخابات/افزایش محبوبیت حزب ضد یورو

بر اساس یک نظر سنجی در حالی که ائتلاف حاکم سیاه- زرد آلمان در آستانه انتخابات پارلمانی با کاهش محبوبیت روبرو شده و رای اکثریت را از دست داده، حزب ضد یوروی این کشور با افزایش رضایت مردمی روبرو بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نشریه "فوکوس"، چهار هفته قبل از انتخابات پارلمانی در آلمان نظرسنجی ها اکثریت آشکاری را برای یک حزب سیاسی خاص پیش بینی نمی کند.

بر اساس نظر سنجی اخیری که موسسه افکارسنجی "امنید" انجام داده است احزاب ائتلافی دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی از موافقت چهل درصدی برخوردارند و حزب دموکرات آزاد نیز یک درصد محبوبیت خود را از دست داده است و موافقت 5 درصدی را کسب کرده ست.

به این ترتیب ائتلاف سیاه-زرد ( که شامل احزاب دموکرات مسیحی ،سوسیال مسیحی و دموکرات آزاد هستند ) با هم موافقت 45 درصدی آلمانی ها را از آن خود کرده اند.

بر اساس این نظرسنجی  میزان رضایتمندی از حزب سوسیال دموکرات هم یک درصد افزایش پیدا کرده و به 25 درصد رسیده است، حزب سبز آلمان هم همچنان 12 درصد موافقت مردمی و حزب چپ نیز هشت درصد میزان رضایت مردمی را از آن خود کرده اند. به این ترتیب ائتلاف چپی های آلمان هم با هم 45 درصد از آراء مردمی را به خود اختصاص داده اند.

حزب ضد یوروی ( گزینه ای برای آلمان ) نیز دو درصد بر محبوبیتش افزوده شده و از موافقت مردمی سه درصدی برخوردار شده است. حزب دزدان دریایی نیز یک درصد با کاهش محبوبیت روبرو شده و از میزان رضایتمندی سه درصدی برخوردار است. بقیه احزاب هم موافقت 4 درصدی مردم را از آن خود کرده اند.

 

کد خبر 2122239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha