۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۹:۰۷

رهی:

رفاه عمومی مردم اولویت تحقق حماسه اقتصادی است

رفاه عمومی مردم اولویت تحقق حماسه اقتصادی است

سمنان - خبرگزاری مهر: استاندار سمنان ضمن تاکید بر اینکه رفاه عمومی مردم اولویت تحقق حماسه اقتصادی است، تصریح کرد: البته مردم نیز باید در این حماسه اقتصادی مشارکت همراه و فعالی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس رهی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان دولت با آرمانهای حضرت امام و شهدای والامقام انقلاب در محل گلزار شهدای امام زاده یحیی (ع) سمنان گفت: دغدغه بايد اين باشد كه احكام دين چقدر احيا مي شود و ارزش هاي اسلامي چقدر در جامعه رنگ و بو دارد.

عباس رهی مردم، رهبري و دين را سه ركن اساسي در جمهوري اسلامي برشمرد و گفت: بايد وحدت داشته باشيم و هركس بتواند خود را بازيابي كند و در صراط مستقيم قرار گيرد در اين صورت هم در دنيا و هم در آخرت خداوند متعال به او عزت مي دهد.

آرمان های مقام معظم رهبری اجرایی شود

استاندار سمنان گفت: هدف در جمهوري اسلامي اقامه دين خداوند متعال و نشان دادن الگوي مناسبي به جهانيان است تا جهانيان پيرو دين خدا شوند.   

رهی با تاکید بر اینکه تقویت باورها و ارزشها از مهم ترین وظایف مبلغان دینی است، افزود: برآوردن نیازها، رسیدن به آرامش و آسایش، ایجاد نشاط در مردم از شاخص های مهم سبک زندگی است.

وی با بیان اینکه نهادها در کشور باید ایده ها و آرمان های مقام معظم رهبری را عملیاتی و اجرایی کنند برلزوم پیگیری این ایده ها تاکید کرد و ادامه داد: نباید در این زمینه تنها به شعار بسنده کرد بلکه باید در عمل اوامر رهبری را اجرایی کرد.

وحدت و جماعت، قدرت خدا را به نمایش می گذارد

وی با بیان اینکه حضور در نماز جمعه باید با آمادگی باشد تا توصیه به تقوا در انسان تاثیر پذیر باشد، عنوان کرد: خداوند متعال به اجتماع و جماعت عنایت ویژه ای دارد و هر کجا وحدت و جماعت است قدرت خدا در آن به نمایش گذاشته می شود که نمونه آن نماز جمعه است.

رهی، نماز جمعه را عالی‌ترین اجتماع سیاسی دانست و گفت: نماز جمعه مرکز نشر تقوا در جامعه و توصیه به تقوا در محوریت آن است.

وی با بیان اینکه خانواده و زندگي هدف هستند ولي هدف نهايي نيستند افزود: هدف اين است كه دين خدا فراموش نشود دين خدا احيا شود و جمهوري اسلامي همين راه را ادامه مي دهد.

استاندار سمنان اظهار داشت: نگاهي به منطقه نشان مي دهد كه كشورهايي چون عراق، پاكستان، افغانستان و سوريه چه وضعيتي دارند، اگر كشورهايي كه ثبات دارند نوكر آمريكا نباشند وضعشان خراب مي شود.

رهي به مسايل و مشكلات امروز پرداخت و گفت: در اوايل انقلاب نه تنها از حقوق كم گله نمي كرديم بلكه بخشي از آن راهم مي بخشيديم، آن دوره دوران الگويي بود.

مردم از مسئولان بايد اميد به خدمت داشته باشند

استاندار سمنان با عنوان اينكه دولت دکتر روحاني دولت تدبير و اميد است به نقل از رهبر معظم انقلاب كه بارها توصيه فرمودند شادي و اميد را در دل مردم بنشانيد گفت: مردم از مسئولان بايد اميد به خدمت داشته باشند.

رهي اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از مردم خواستند حماسه سياسي خلق كنند كه برآورده شد و براي برآورده كردن حماسه اقتصادي و اقتصاد مقاومتي هم بايد حماسه برپا كرد.

وي ضمن تاکید بر اینکه منويات رهبري بايد در جامعه اجرا شود، گفت: اگر رهبري منوياتش اجرا شود وحدت هم حاصل مي شود و اختلاف پيش نمي آيد و دست به دست شدن دولت زير سايه رهبري و زير ستون اصلي است.

توجه بیشتر به معیشت و رفاه عمومی مردم اولویت تحقق حماسه اقتصادی است

رهي با بیان اینکه شهيد رجايي در مقابل امام خميني (ره) خود را چون سرباز كوچكي مي دانست، گفت: شهيدان رجايي و باهنر هر دو عاشق مردم بودند و به معناي واقعي به مردم عشق مي ورزيدند و نسبت به دشمنان نفرت داشتند، در صورتي كه انسان اين ارزشها را داشته باشد جاودانه مي ماند.

استاندار سمنان خطاب به مسئولان و كاركنان دولت نیز گفت: شما الگو هستيد به مردم كمك و اعتمادسازي كنيد و با حفظ وحدت زمينه تحقق خواسته هاي شهيدان رجايي و باهنر را فراهم کنید.

وی هدف از برگزاری این مراسم را ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان والامقام و تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل وشهدای گرانقدر دولت و انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری این چنین جلساتی را باید تلنگری به خود دانست و با بازنگری در مسیر پیموده شده میزان انحراف خود از مسیر اصلی را بسنجیم.

استاندار سمنان ادامه داد: بعد از شکل گیری حماسه سیاسی ، اکنون نوبت حماسه اقتصادی است و اولویت آن تامین معیشت و رفاه عمومی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: البته مردم نیز باید در این حماسه اقتصادی مشارکت همراه و فعالی داشته باشند و در بحران کم آبی، با صرفه جویی در مصرف آب و دیگر حامل های انرژی و همچنین عدم خرید اجناس خارجی دولت را در تحقق اهداف عالیه یاری کنند.

دشمنان اجازه نمی دهند اسلام بزرگ در منطقه شکل بگیرد

استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود به هجمه ها و نیرنگهای دشمن در منطقه اشاره و گفت: دشمنان اجازه نمی دهند اسلام بزرگ در منطقه شکل بگیرد و وضعیت کشورهای منطقه گواه این موضوع است.

رهی افزود: وظیفه ماست که به اسلام ناب محمدی شکوه و عظمت مضاعف بخشیده و ضمن اقامه یک حکومت مردم سالاری دینی، وحدت و یکدلی را در جامعه تقویت کنیم.

هفته دولت فرصتی برای ارزیابی عملکرد در عرصه خدمت رسانی است  

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در این مراسم هفته دولت را فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی، اصلاح عملکرد مسئولان و ارائه فعالیت ها و ارزیابی عملکرد در عرصه خدمت رسانی به مردم دانست.

حجت الاسلام فریدون به سخنان امام خمینی (ره) که فرمودند "مردم ولی نعمتان ما هستند و همه باید خدمتگزار این مردم باشند" اشاره کرد و گفت: همواره خدمتگزاران نظام اسلامی در معرض آزمون الهی بوده و اولویت اصلی آنان باید خدمت رسانی به مردم و کسب رضای پروردگار باشد.

وی تصریح کرد :مسئولیت در نظام اسلامی امانتی الهی و گرانبهاست که باید به نحو احسن و شایسته به سر منزل مقصود برسد.

پایبندی مردم به ولایت و آرمانهای شهدا عامل اقتدار نظام است

فرماندار شهرستان سمنان نیز در این مراسم پایبندی مردم ولایتمدار و دولت و مسئولان را به آرمانهای شهدا و امام شهدا و حرکت در مسیر اجرای منویات مقام معظم رهبری را عامل اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دانست و تصریح کرد: همه مامدیون خون شهدای انقلاب و بویژه شهدای دولت هستیم و با الگو قرار دادن رسالت خدمت به مردم باید در تحقق سیاست های دولت یازدهم دولت تدبیر و امید  تلاش و همتی مضاعف داشته باشیم.

در پایان مراسم گل افشانی قبور مطهر شهدا با حضور مسئولان استانی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران توسط نوجوانان دختر و پسر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان سمنان انجام پذیرفت.

کد خبر 2122657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha