۳ شهریور ۱۳۹۲، ۲۱:۰۱

هفته ششم لیگ برتر؛

استقلال با پیروزی برابر راه‌آهن به صدر جدول نزدیک شد

استقلال با پیروزی برابر راه‌آهن به صدر جدول نزدیک شد

تیم فوتبال استقلال در آخرین بازی از هفته ششم رقابتهای لیگ برتر مقابل راه‌آهن سورینت به برتری دست یافت تا با رده دوم جدول رده‌بندی صعود کند. شاگردان امیر قلعه نویی در شرایطی به این پیروزی دست پیدا کردند که هر چند نسبت به دیدارهای گذشته نمایش بهتری داشتند اما هنوز تیمی نیستند که با توجه به پرمهره بودن، هواداران انتظار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین دیدار از هفته ششم رقابتهای فوتبال لیگ برتر را تیم‌های استقلال تهران و راه‌آهن سورینت برگزار کردند. در این بازی که از ساعت 19:10 امروز یکشنبه در حضور نزدیک به 10 هزار تماشاگر حاضر ورزشگاه آزادی برگزار شد شاگردان قلعه‌نویی با نتیجه 3 بر یک از سد حریف خود عبور کردند تا به رده دوم جدول رده‌بندی صعود کنند.

تیم استقلال نیمه اول این دیدار را با یک گل به سود خود خاتمه داد. تنها گل آبی‌ها را محمد قاضی در دقیقه 12 به ثمر رساند. مهاجم استقلال با جاگیری خوبی که در بین مدافعان حریف داشت سانتر خسرو حیدری از جناح راست را با یک ضربه سر دقیقه به گل تبدیل کرد تا استقلال خیلی زود از راه‌آهن پیش بیفتد.

بعد از این گل اگرچه راه‌آهن انگیزه‌های بیشتری برای جبران گل خورده داشت اما بار دیگر این تیم استقلال بود که فرصت‌های خطرناک‌تری را روی دروازه حریف ایجاد کرد. شوت پژمان نوری در دقیقه 20 که از کنار دروازه طالبلو به بیرون رفت نشان از تداوم برتری آبی‌ها داشت.

در دقیقه 35 فردین عابدینی از راست فرار کرد و با یک پاس رو به بیرون خوب محمد قاضی را در موقعیت گل قرار داد که این بار ضربه فنی و بغل پای او را طالبلو به خوبی مهار کرد. راه‌آهن در دقایق پایانی این نیمه روی دروازه استقلال فشار آورد ولی حملات این تیم چندان زهردار نبود تا نیمه نخست با همان تک گل خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم این راه‌آهن بود که بازی را بهتر شروع کرد و مزد حملاتش را هم گرفت. فرار بهنام برزای از راست در دقیقه 52 و سانتر عرضی او را رحمتی نتوانست مهار کند تا بهادر عبدی دروازه خالی را باز کند و کار را به تساوی بکشاند.

امیر قلعه‌نویی که در ابتدای نیمه دوم مجیدی را به میدان فرستاده بود بلافاصله بعد از گل راه‎آهن اکبرپور را هم جایگزین پژمان نوری کرد تا تیمش تهاجمی‌تر شود. اکبرپور در دقیقه 61 ضربه محکمی را روانه دروازه حریف کرد که طالبلو به خوبی آن را دفع کرد. دروازه‌بان سابق استقلال دو دقیقه بعد ضربه سر ساموئل را هم مهار کرد.

استقلال در دقیقه 66 به گل دوم خود رسید. توپی که از راست سانتر شده بود را عمران‌زاده در موقعیت مشکوک به آفساید در پشت مدافعان راه‌آهن با ضربه سر برای ساموئل فرستاد تا این بازیکن هم با ضربه سری دیگر در دهانه دروازه دومین گل آبی‌ها را به ثمر برساند.

بعد از این گل راه‌آهن فشار را بیشتر کرد و استقلال هم چشم به ضد حملات داشت. در دقیقه 80 بازی مجیدی با مدافع حریف کورس گذاشت و در محوطه جریمه حریف نیز سرنگون شد که ترکی به وی کارت زرد نشان داد تا مجیدی همچنان از قضاوت این داور مشهدی خاطره خوشی نداشته باشد. بعد از این صحنه هواداران استقلال به تشویق ترکی پرداختند.

مجیدی سه دقیقه بعد سانتر اکبرپور را با یک ضربه قیچی برگردان به بالای دروازه حریف زد. این مهاجم با سابقه که پرتلاش نشان می‌داد در دقیقه 86 از سامان آقازمانی یک پنالتی گرفت تا جواد نکونام در دقیقه 87 این ضربه را بر خلاف جهت حرکت طالبلو به گل سوم آبی‌ها تبدیل کند. یک دقیقه بعد آقازمانی با یک خطای هند ناشیانه کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد.

استقلال با این برد که کسب کرد 14 امتیازی شد و در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفت. عصر امروز کمیته استیناف فدراسیون فوتبال حکم کمیته انضباطی مبنی بر کسر یک امتیاز از آبی‌ها را تایید کرده بود.

محسن ترکی داور بین‌المللی فوتبال ایران که به خاطر غیبت در تست‌های پیش فصل در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر در میادین حضور نداشت در این بازی برای نخستین بار در فصل جاری قضاوت کرد.

کد خبر 2122781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha