۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۲۷

"پیر اشتاین بروک" مطرح کرد؛

لزوم توقف مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا/ انتقاد از سیاست حل بحران مرکل

لزوم توقف مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا/ انتقاد از سیاست حل بحران مرکل

نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات بر لزوم توقف مذاکرات تجارت آزاد با واشنگتن با توجه به روشن نشدن مسئله جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از نشریه "دی سایت"، "پیر اشتاین بروک"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات این کشور در گفتگو با "آ اردی" آلمان بر لزوم توقف مذاکرات تجارت آزاد با آمریکا به دلیل مشخص نشدن مسئله جاسوسیهای اطلاعاتی ایالات متحده از کشورش تاکید کرد و اظهار داشت من این مذاکرات را تا زمانی که آمریکایی ها به ما نگویند که آیا سازمانهای دولتی در آلمان و موسسات اروپایی استراق سمع می شوند یا خیر، متوقف می کنم.

وی همچنین علاقه مند است بداند که آیا آمریکا اطلاعات مهم اقتصادی را از شرکتهای آلمانی می گرفته است.

مذاکرات تجارت آزاد بین آمریکا و اروپا در ماه جولای آغاز شد که البته در آن زمان هم مسئله جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا بر این مذاکرات سایه افکنده بود.

اشتاین بروک همچنین با انتقاد شدید از موضع صدر اعظم آلمان درباره رسوایی جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا اظهار داشت فردی که در راس دولت آلمان قرار دارد نمی تواند وقتی که مسئله سوء استفاده و نقض حقوق میلیونها شهروند در میان است، منتظر بنشیند و کاری نکند. بسیاری مسائل درباره جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا هنوز باز است و آشکار نشده است.

وی همزمان با انتقاد از موضع دولت آلمان در مسئله نجات یورو خاطر نشان کرد که با بسته نجات سومی که برای یونان در نظر گرفته شود این ارزیابی به وجود می آید که استراتژی بحران یونان شکست خورده است.   

کد خبر 2123042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha