۵ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۲۶

سفیرایران در باکو:

اعضای شورای امنیت نسبت به تبعات اقدام نظامی بر علیه سوریه احساس مسئولیت کنند

اعضای شورای امنیت نسبت به تبعات اقدام نظامی بر علیه سوریه احساس مسئولیت کنند

سفیرایران در جمهوری آذربایجان گفت کشورهائی که برای تامین امنیت جهان متعهد شده اند بخصوص اعضای شورای امنیت باید نسبت به تبعات اقدام نظامی بر علیه سوریه احساس مسئولیت کنند.

محسن پاک آیین در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز تاسف از اینکه چند کشور جنگ طلب خود را جامعه جهانی خوانده و از طرف شورای امنیت تصمیم می گیرند افزود صحبت در مورد آمادگی برای حمله نظامی به سوریه مغایر با موازین بین المللی و تعهد جامعه جهانی نسبت به استقرار صلح و امنیت در جهان می باشد.وی با یادآوری حمله به عراق به بهانه دروغین مقابله با تسلیحات اتمی و حمله به افغانستان با ادعای مبارزه با تروریسم گفت همانگونه که دخالت قدرت های سلطه جو موجب ناامنی در عراق و افغانستان شد،حمله به سوریه نیز منطقه ای دیگر از جهان را نا امن و صلح جهانی را با خطر مواجه خواهد کرد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه حل مشکل سوریه فقط از طریق گفت وگو و بدون دخالت عوامل خارجی ممکن خواهد بود افزود کشورهای جهان و نهادهای بین المللی باید مانع از دخالت نظامي در امور سوريه شده و اجازه ندهند تا كشورهاي غربي با تکرار اشتباهات گذشته خود،جهان را ناامن نمایند.

وي با تصریح بر اینکه دوره اعمال فشار براي تغيير نظام  های قانونی خاتمه یافته است گفت  استفاده از زور و نظامیگری نقض آشكار معاهده سازمان ملل بشمار مي رود .

پاک آیین تاکید کرد مردم سوریه بدون هرگونه دخالت خارجی باید درباره سرنوشت خود تصمیم گیری کنند و کشورهای جهان بخصوص اعضای شورای امنیت باید نسبت به جلوگیری از جنگ وظایف خود را بجا آورند.

شایان ذکر است که جمهوری آذربایجان عضو غیر دائمی شورای امنیت است.

کد خبر 2123739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha