۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰

اقدامات ضد سوری تشدید می شود؛

سفر هیئت بلندپایه صهیونیستی به آمریکا با محوریت سوریه و حزب الله

سفر هیئت بلندپایه صهیونیستی به آمریکا با محوریت سوریه و حزب الله

تعدادی از مقامات بلند پایه رژیم صهیونیستی با هدف گفتگو با مقامات آمریکایی درمورد آخرین تحولات مربوط به سوریه، شب گذشته وارد واشنگتن شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، سفر این هیئت عالی رتبه چند هفته قبل برنامه ریزی شده بود، اما وقوع تحولات پی در پی در سوریه و آمریکا سبب شد تا دیدار مقامات اسرائیلی و آمریکایی به تعویق افتد.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مهمترین موضوع مورد بحث در دیدار مقامات اسرائیلی و آمریکایی، گفتگو درباره آخرین تحولات سوریه و همچنین جریان استفاده شورشیان سوری از تسلیحات شیمیایی است.

به نوشته هاآرتض، این نشست با توجه به احتمال حمله نظامی به سوریه بسیار با اهمیت است. حمله ای که  در صورت وقوع، توسط آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی انجام می شود.

بر همین اساس یکی از محورهای مذاکره، آماده شدن هر دو طرف یعنی آمریکا و اسرائیل برای روبرو شدن با پیامدهای حمله به سوریه خواهد بود.

به نوشته هاآرتض در میان مقامات اسرائیلی اعزام شده به آمریکا چهره هایی چون ژنرال "عاموس گلعاد" رئیس بخش امنیت دیپلماتیک در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، "نمرود شفر" از فرماندهان وزارت جنگ، "ایتای بارون" رئیس بخش تحقیقات در اطلاعات ارتش اسرائیل، "جرمی عیسی چاروف" رئیس بخش امور استراتژیک در وزارت خارجه، و مقاماتی از شین بت به همراه "یعقوب آمیدرور" مشاور امنیت داخلی اسرائیل دیده می شوند.

در دیدار مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا، "مایکل اورن" سفیر تل آویو در واشنگتن، که چند روز دیگر بازنشسته می شود نیز حضور دارد.

از طرف آمریکایی ها نیز مقاماتی چون "سوزارن رایس" مشاور امنیت ملی و مقاماتی از کاخ سفید و وزارت خارجه، پنتاگون و نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده در این نشست حضور خواهند داشت. "دان شاپیرو" سفیر آمریکا در تل آویو نیز برای شرکت در این نشست، عازم واشنگتن شده است.

علاوه بر گفتگوهای این مقامات، طی روز های گذشته نیز "موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، گفتگوهایی را با "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا داشته و در جریان آخرین اقدامات واشنگتن در خصوص سوریه قرار گرفته است.

بر اساس اعلام مقامات پنتاگون در حال حاضر چهار رزمناو آمریکایی در دریایی مدیترانه منتظر فرمان حمله به سوریه هستند.

نشست مقامات واشنگتن و تل آویو در حالی برنامه ریزی شده که دیروز دوشنبه نیز تیم امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست "بنیامین نتانیاهو" تشکیل جلسه داد تا آخرین تحولات سوریه را مورد بررسی قرار بدهد.

یک مقام صهیونیستی در مورد نتیجه گفتگوهای دیروز کمیته امنیتی این رژیم گفت : نتیجه آن شد که اسرائیل تا حد امکان خود را از تحولات سوریه دور نگه دارد.   
 

کد خبر 2123878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha