۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲

وزیر نفت پاکستان بر اهمیت خط لوله صلح تاکید کرد

وزیر نفت پاکستان بر اهمیت خط لوله صلح تاکید کرد

شاهد خاقان عباسی با بیان اهمیت خط لوله گاز پاکستان- ایران برای اسلام آباد، بر پایبندی کشور بر تعهدات خود علی رغم فشارهای داخلی و خارجی تاکید ورزید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از The News چاپ پاکستان، شاهد خاقان عباسی -وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان- در بازدید از بخش جنوبی گامبات (ایالت سند) گفت تصمیم فوق را به دلیل مسائل ژئو-پولیتیک اتخاذ کرده است.

عباسی افزود: "ترکیه و آمریکا هم از ایران گاز طبیعی خریداری می‎کنند و تحریمی علیه آنها اعمال نمی‎شود، پس برای پاکستان هم مشکلی رخ نخواهد داد."

وی هزینه این پروژه گازی را حدود 1.5 میلیارد دلار تخمین زد که توسط "اداره تشخیص و تامین توسعه زیرساخت گاز" (GIDS) تامین خواهد شد و گفت: "با وجودی که دادگاه عالی اسلام آباد کار را متوقف کرده است اما به زودی مشکل حل خواهد شد. دولت هچنین بر مشکل تامین مالی داخلی آن فائق آمده است."

روزنامه فوق خاطر نشان کرد با توجه به این که پروژه خلاف منافع منطقه‎ای آمریکاست، هیچ سرمایه‎‏گذار یا موسسه مالی حاضر به مشارکت در آن نشدند و علاوه بر این بوروکراسی و تردیدهایی که درباره پروژه وجود دارد باعث سنگ اندازی هایی در این روند شده است.

عباسی گفت پروژه به زودی تکمیل خواهد شد و پاکستان روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز از ایران وارد خواهد کرد.

کد خبر 2123750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha