یک کارشناس آلمانی مطرح کرد؛

هشدار درباره واکنش شتابزده غرب در قبال سوریه/ لزوم حل بحران از راه گفتگو

هشدار درباره واکنش شتابزده غرب در قبال سوریه/ لزوم حل بحران از راه گفتگو

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، ضمن هشدار درباره واکنش شتابزده غرب در قبال سوریه، مهمترین مسئله را پایان کشتارها در این کشور و نشاندن احزاب درگیر بر سر میز مذاکره دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ولفگانگ ایشینگر"، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل"، درباره موضع آلمان در قبال سوریه گفت: سخنوریهای آلمان در این باره تغییر کرده و فشارها افزایش پیدا کرده است. اما دولت آلمان نگفته است که از مداخله نظامی در سوریه حمایت می کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد حالا مهمترین مسئله این است که ما به کشتارها در سوریه پایان دهیم و احزاب را بر سر میز مذاکره بنشانیم. این مسئله تنها با مشارکت روسیه امکان پذیر است. یک اقدام نظامی یکجانبه علیه سوریه کمتر سودمند خواهد بود. به جای آن اوباما باید مستقیما با پوتین گفتگو کند. یک توافق از روی نفرت بین این دو کشور بهتر از یک مداخله نظامی یکجانبه است.

ایشینگر در ادامه درباره یک واکنش شتابزده در قبال سوریه هشدار داده و گفت: ابتدا ما باید مشخص کنیم که دقیقا چه اتفاقی افتاده است و چه کسی مقصراست. بعد از آن فرد متهم تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و مثلا در دادگاه بین المللی محکوم می شود. مجازات نظامی اسد نباید اولویت غرب باشد. احزاب درگیر در سوریه باید درگیریها را متوقف کنند و این مهمترین مسئله است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت که سیاست خارجی نباید یک سیاست مبتنی بر خشم باشد. نگرانی و دغدغه ما در سوریه باید این باشد که به کشتارها پایان داده و دوباره مذاکرات انجام شود. ژنو 2 هدف ما است. در این راستا دولت آلمان می تواند و باید خیلی کارها انجام دهد.

کد خبر 2123881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha