رهبر یک حزب مخالف سوری :

نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است / هدف خطرناک عاملان جنایت اخیر

نظام سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است / هدف خطرناک عاملان جنایت اخیر

رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه از احزاب وابسته به کردهای این کشور با تاکید بر اینکه ارتش سوریه هرگز از سلاح شیمیایی در نزدیک دمشق استفاده نکرده است، گروههای مسلح مورد حمایت غرب را عامل این جنایت دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، صالح مسلم در گفتگو با رویترز اظهار داشت تردید دارد که بشار اسد به استفاده از چنین سلاحهایی متوسل شود در حالی که او احساس می کند، دست بالا را در درگیریها دارد.

وی خاطر نشان کرد حمله چهارشنبه گذشته که مخالفان می گویند نیروهای دولتی انجام داده اند و طی آن صدها نفر کشته شدند، به این خاطر انجام شد تا اسد را مسئول آن معرفی کنند و سبب واکنش بین  المللی علیه وی شوند.

رهبر حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه با تاکید بر اینکه بشار اسد هم استفاده نیروهای ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را تکذیب کرده است، اظهار داشت منطقی نیست که ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در اطراف دمشق استفاده کند که تنها پنج کیلومتر از محل استقرار تیم بازرسان سازمان ملل متحد فاصله دارد که در خصوص سلاح شیمیایی تحقیق می کنند.

مسلم اظهار داشت برخی طرفهایی که می خواهند نظام سوریه را متهم و سرزنش کنند، می خواهند این نظام را گنهکار نشان دهند تا واکنشهای خصمانه بین المللی علیه آن را سبب شوند در حالی که این طرفها خود مسئول حمله شیمیایی هستند تا زمینه دخالت نظامی غربیها را فراهم کنند.

وی این سئوال را پرسید چه طرفی مجازات خواهد شد، آیا امیر قطر یا رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه مجازات خواهند شد؟.

قطر و ترکیه در کنار عربستان از حامیان اصلی گروههای مسلح برهم زننده امنیت و ثبات در سوریه هستند.

رهبر این حزب مخالف سوری در ادامه با رد اتهامات دیگر گروههای مخالف سوری مبنی بر نزدیک بودن این حزب به نظام سوریه اعلام کرد مناطق کردنشین تحت سیطره حزب اتحادیه دموکراتیک کردستان سوریه هدف حملات گروههای وابسته به القاعده قرار گرفته است.

مسلم همچنین از اطمینان بخشی حزب متبوع خود به مقامات ترکیه مبنی بر اینکه این حزب به دنبال تجزیه سوریه نیست، خبر داد.

کد خبر 2124069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha