۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰

مهر گزارش می‌دهد؛

سنگ تمام مردم اصفهان در انتخاب چهاردهمین رییس جمهور

سنگ تمام مردم اصفهان در انتخاب چهاردهمین رییس جمهور

اصفهان-طیف سنی مختلفی از مردمان دیار نصف جهان اینبار برای دومین بار به پای صندوق‌های رای رفتند که در این گرمای تابستان گرمای حضور و مشارکت آنها در ساعات اولیه مشخص بود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: انتخاب بین دو گزینه برای مردم سخت و البته مشارکت و رقابت را برای پیروزی در ماراتن دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم پرشورتر می‌کند که در ساعات اولیه رأی‌گیری در استان اصفهان حضور مردم پای صندوق‌های رأی گواه این موضوع است. حضور متفاوتی از طیف سنی مختلف از پیر و جوان، کودک و بزرگسال مشاهده می‌شد که برای مشارکت در تعیین سرنوشت چهار سال آینده این کشور پای صحنه هستند.

از این رو دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به وقت ۸ صبح روز جمعه در حالی برگزار شد که هرکدام از مردم با نیات متفاوت و به نیابت از شهدای دفاع مقدس، امنیت و حاج قاسم سلیمانی برای اتمام کار ناتمام انتخاب رئیس جمهور پا در میدان تعیین سرنوشت کشور قرار دادند.

پدران و مادران با فرزندان خود در پای صندوق‌های رأی می‌گفتند که نه تنها برای کشور بلکه برای آینده فرزندان خود احساس مسئولیت و تکلیف می‌کنند و این حضور حداکثری نشان از مقاومت در مقابل فضاسازی رسانه‌ای دشمنان نظام دارد.

در واقع حضور حداکثری به معنای دفاع از نظام در مقابل زورگویی و ظلم غرب در قبال جمهوری اسلامی و افزایش قدرت سیاسی جمهوری اسلامی ایران است و حضور طیف سنی مختلف نشان از احساس تعلق وطن به همه اقشار و سنین را دارد که برای این سرزمین کهن و دیرینه پارسی پای کار هستند.

از سویی دیگر انتخابات پی در پی نقش عمده‌ای در زمینه تثبیت دموکراسی ایفا و به تجدید حیات جامعه ایران و عمق بخشی به نقش نخبگان سیاسی کمک می‌کند، بدون اینکه نظام جمهوری اسلامی متزلزل شود یا برخی اختلافات پیش چشم جهان خارج قرار بگیرد.

سنگ تمام مردم اصفهان در اتمام انتخاب چهاردهمین رییس جمهور

گرمای حضور مردم اصفهان در ساعات اولیه رأی‌گیری

با وجودی که در دور اول انتخابات ذکر شد که تعداد واجدین شرایط اصفهان سه میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۱۲ نفر بوده و کل آرای مأخوذه یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۷۴۷ هزار معادل ۴۱ درصد بوده است، اما در دور دوم انتخابات پیش‌بینی می‌شود که افرادی که در دور اول شرکت نداشتند نیز شرکت کنند و این میزان روند رو به رشدی داشته باشد.

به اذعان استاندار اصفهان نیز «طلیعه حضور مردم در ساعات آغازین فرایند رأی‌گیری گواه این است که شاهد انتخابات پرشوری خواهیم بود و اکنون به دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رسیدیم و با توجه به اینکه فضای تبلیغات و اطلاع‌رسانی نسبت به دور نخست یک هفته افزوده شد، مردم برای حضور در انتخابات آماده‌تر هستند.»

در این گرمای تابستان اما گرمای حضور پرشور مردم در صف‌های رأی‌گیری دیده می‌شد که اغلب با خانواده آمده بودند.

سبحان کاروان از جمله افراد حاضر در صف منتهی به گلستان شهدای اصفهان بود که دلیل حضور خود را برای آبادانی این سرزمین و شهیدان از جان گذشته عنوان کرد و به خبرنگار مهر می‌گوید: شرکت در انتخابات وظیفه همه شهروندان ایران است، باید همه در سرنوشت خود سهیم باشیم و بدانیم که ما تعیین کننده نهایی انتخابات هستیم.

صادق شیرودی نیز از کسبه محله و پدر یک خانواده چهار نفره بود که با اشاره به رقابت شدید بین دو کاندیدای جلیلی و پزشکیان به خبرنگار مهر می‌گوید: در فضای مجازی دشمن تمام توان خود را گذاشت تا مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کند اما صف‌های طولانی امروز آن هم در ساعات اولیه صبح نور امید دیگری را در دل ما روشن کرد و مردم ایران همچون همیشه سربلند شدند.

وی ادامه می‌دهد: این انتخابات بسیار حساس و سرنوشت ساز است که برای ادامه روند فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی این کشور چه تصمیماتی گرفته شود و امیدواریم به فرموده و تاکید رهبر معظم انقلاب مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.

حس تأثیرگذاری در سرنوشت کشور در طیف سنی مختلف

این هم صدا شدن نمایش روح مشارکت‌جویی در اداره میهن، نمایش ارادت و عشق به خاک پاک ایران و تأثیر مثبت در آینده و سازندگی یار و دیارمان است تا وحدت و همبستگی را به منصه ظهور برساند. ثانیه به ثانیه روز جمعه ۱۵ تیرماه فرصتی برای مردم رقم خورد که نقش خود را در جمهوری اسلامی ایران به اثبات برسانند و از آن برای چشم روشنی نظام و رهبر انقلاب اسلامی نام ببرند. حس تأثیرگذاری در سرنوشت کشور برای همه اقشار جامعه شیرین بود و همه با حس غرور و افتخار از آرا و برگه‌های رأی خود با یک عکس سلفی آن را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذاشتند.

نقاط مهم و گردشگر پذیر استان اصفهان از جمله پرجمعیت‌ترین مراکز در اخذ رأی به شمار می‌آمدند که تا چشم می‌چرخاندی صفی از مردم را با اختلاف سنی‌های متفاوت مشاهده می‌کردی و هر خانواده‌ای با فرزند خود برای آینده این کشور قدم در این مسیر گذاشته بود تا سرنوشت فرزندان خود را به دست کسان دیگری نسپارند. خردسالان نگاه خود را با اطمینان خاطر به دستان بزرگترهای خود گره زده بودند تا وضعیت آینده ایران را به همه مردم گوشزد کنند و یادآور شوند که ایران از آن فرزندان این مرز بوم است. با جویا شدن از پدر و مادرها برای چرایی شرکت در انتخابات به خوبی این مسئله را حس می‌کردی که برای آینده فرزندان خود نگران هستند و رأی دادن را مسئولیتی در قبال آنها می‌دانستند.

کد خبر 6157192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • منیژه IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
      9 10
      انشالا به یاری حضرت علی پزشکیان پیروز میدان است
    • اصفهانی ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
      7 7
      در دور اول، بخش اعظم رای‌دهندگان هواداران یک نامزد خاص بودند، به طوری که بیشتر از هر شهر دیگر، او در اصفهان رای آورد. خود من شرکت نکردم. در دور دوم، طیف‌های قهر کرده هم آمدند.
    • حسام ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
      5 4
      دوره اول انتخابات ٧۰ درصد مردم رآی ندادند .. بعد دیدن و شنیدن مناظره ها .. درست انتخاب کردن الویت شد واسه همه ایرانی ها.. من شرکت کردم دوره دوم.. دیدم و شنیدم که ایران ... پزشکیانی شده ..یا حق