ولید المعلم -2

آمریکا خواهان حل بحران سوریه نیست/ با تمام امکانات از کشورمان دفاع می کنیم

آمریکا خواهان حل بحران سوریه نیست/ با تمام امکانات از کشورمان دفاع می کنیم

وزیرخارجه سوریه در ادامه نشست خبری امروز درباره لغو دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه اظهار داشت: آمریکا خواستار حل سیاسی بحران نیست چون اسرائیل خواهان این مسئله نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، "ولید المعلم" وزیر خارجه سوریه در ادامه نشست خبری امروز خود در پاسخ به سئوالی درباره احتمال همراهی اردن با اقدامات جنگ طلبانه محور ضد سوری اظهار داشت: جنگ علیه سوریه به نفع دولت و ملت اردن نیست. منفعت اردن در این است که با سوریه همراه باشد.

وی افزود: البته ما درباره اردن بدبینانه تصمیم گیری نمی کنیم چون برای ملت اردن احترام قائل هستیم.

وزیرخارجه سوریه با اشاره به برگزاری نشست مقامات امنیتی آمریکا و کشورهای عربی در اردن همزمان با فضاسازی ضدسوری اخیر افزود: اردن از حمله به سوریه سودی نمی برد.

المعلم درباره لغو دیدار وزیران خارجه آمریکا و روسیه اظهار داشت: آمریکا خواستار حل سیاسی بحران نیست چون اسرائیل خواهان این مسئله نیست.

وزیرخارجه سوریه در پاسخ به سوال خبرنگار سوری افزود: روابط سوریه و روسیه بسیار عمیق و مستحکم است. همچنین توافقات نظامی با روسیه ستون مهمی از تامین نیازهای ارتش را تشکیل می دهد و ما درباره این روابط هیچ شک و تردیدی نداریم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص روابط سوریه و ایران خاطر نشان کرد : ما با ایران روابط بسیار نزدیکی داریم. طرحی که از سال 2005 در سوریه و عراق به اجرا درآمده، در نهایت ایران را هدف گرفته است.

المعلم تاکید کرد: من درباره وقوع حمله به سوریه مطمئن نیستم، اما اگر این حمله رخ دهد با تمام ابزارهای موجود از خودمان دفاع می کنیم.

وزیرخارجه سوریه همچنین احتمال داد فضاسازیهای اخیر علیه سوریه در راستای منحرف کردن توجهات از مسلح کردن تروریستها در این کشور است.

 

 

کد خبر 2124172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha