۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۴

اکبر زاده عنوان کرد:

حمایت از دانش پژوهان عرصه فیزیک مهم ترین انتظار از دولت تدبیر

حمایت از دانش پژوهان عرصه فیزیک مهم ترین انتظار از دولت تدبیر

بیرجند – خبرگزاری مهر: رئیس انجمن فیزیک ایران حمایت از دانش پژوهان عرصه فیزیک را مهم ترین خواسته این جامعه از دولت تدبیر امید عنوان کرد.

هادی اکبر زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر، با بیان این که انجمن فیزیکر در سطح دنیا سعی کرده با دیپلماسی علمی به کاهش تحریم کمک  کند گفت: اعضای جامعه فیزیک ایران سعی دارند برای دولت به عنوان یک بازوی مشورتی عمل کنند.

وی افزود: مهم ترین انتظار جامعه فیزیک کشور از دولت حمایت همه جانبه از تحقیقات و محصولات عرصه فیزیک است چراکه حمایت از رشته فیزیک به عنوان یک رشته مادر موجب افزایش رشد و سرانه علمی کشور می شود.

رئیس انجمن فیزیک ایران با بیان اینکه سلسله همایش های فیزیک یکی از ابزارهای این انجمن برای گسترش دانش فیزیک در سطح کشور است، گفت: با حمایت دولت و راه اندازی باشگاه های فیزیک در سطح کشور شاهد شکوفایی عرصه های مرتبط با فیزک از جمله صنعت هوا وفضا و تکنولوژی نانو در سطح کشور خواهیم بود.

اکبر زاده با اشاره به  اینکه دانش فیزیک در کشور پس  از انقلاب رشد چشمگیری داشته است، گفت: پژوهشگران عرصه فیزک علی رغم تحریم  در رشته های مختلف فیزیک از جمله نانو تکنولوژی در سطح جهان موفقیت های چشمگیری داشته اند.

وی  ادامه داد: برگزاری هرچه بهتر همایش های ملی فیزک نیازمند حمایت های مادی و معنوی نهادهای مرتبط با عرصه های علمی کشور از جمله وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان است.

رئیس انجمن فیزیک ایران از آمادگی این انجمن برای برگزاری دوره های آموزشی فیزیک و راه اندازی باشگاه های فیزیک ونانو در سطح کشور خبرداد.

کد خبر 2124209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha