۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۲:۰۲

صادق‌زاده با مهر مطرح کرد:

نباید جای بومی‌ها در ترکیب آسیایی ماهان نادیده گرفته می‌شد

نباید جای بومی‌ها در ترکیب آسیایی ماهان نادیده گرفته می‌شد

سرمربی تیم بسکتبال فولاد ماهان با اشاره به مشخص شدن ترکیب دوازده نفره این تیم برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا گفت: برای نهایی شدن این ترکیب باید توافقاتی به خصوص با بازیکنان کمکی انجام می‌شد و در عین حال تاکید ما روی این بود که جایگاه بازیکنان بومی و اصفهانی در تیم حفظ شود اگرچه می‌توانستیم با دو بازیکن خارجی و یک جمع بازیکن ملی‌پوش ترکیب تیم را ببندیم اما نمی خواستم چنین شود.

محسن صادق‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه ترکیب 12 نفره ماهان در بر گیرنده 4 یار کمکی و 2 بازیکن خارجی است، اظهار داشت: اینکه حضور بازیکنان کمکی و ملی‌پوش دیر به نتیجه قطعی رسید یک ایراد است که باعث می‌شود دیرتر به هماهنگی لازم برسیم اما مهم این است که همه بازیکنانی که در اختیار داریم حالا یک هدف مشترک دارند و به دنبال موفقیت ماهان برای دفاع از آبرو و اعتبار بسکتبال ایران هستند.

"برای تکمیل ترکیب ماهان بازیکنان زیادی به عنوان یار کمکی معرفی شدند. در این بین حتی از حامد آفاق و حامد سهراب‌نژاد هم نام برده شد چه شد که در نهایت با این دو بازیکن به نتیجه نرسیدید و آتشی، حدادی، کامرانی و داودی در ترکیب تیم‌تان قرار گرفت؟ در کل دلیل تاخیر زیاد در معرفی بازیکنان کمکی و ترکیب 12 نفره چه بود؟"

صادق‌زاده در پاسخ به این پرسش گفت: تمام بازیکنان کمکی مورد نظر حتی آفاق و سهراب‌نژاد جایگاه بالایی در بسکتبال دارند و از نظر من جزو مهره‌های ارزشمند هستند اما در نهایت باید یک ترکیب 12 نفره معرفی می‌کردیم. در عین حال تاکید ما روی این بود که به بازیکنان بومی و اصفهانی هم بها داده شود و جایگاه آنها در تیم حفظ شود. ما می‌توانستیم با دو بازیکن خارجی و یک جمع بازیکن ملی‌پوش ترکیب تیم را ببندیم اما می‌خواستیم بازیکنان اصفهانی حتماً در تیم باشند.

سرمربی تیم بسکتبال ماهان افزود: در هر صورت با همفکری دیگر اعضای کادر فنی به این جمع بندی رسیدیم که با این ترکیب در مسابقات شرکت کنیم وگرنه به خدمت نگرفتن بازیکنانی مانند آفاق و سهراب‌نژاد دلیل و مشکل خاصی نداشت، آنها به خصوص آفاق نهایت همکاری را با ما داشتند.

وی تصریح کرد: از طرفی باید یک سری هماهنگی‌ها انجام می‌شد. ملی‌پوشان هم می‌خواستند با توافق متقابل به تیم ما بپیوندند. در هر صورت برای رسیدن به این ترکیب 12 نفره زمان زیادی از دست رفت و حالا فقط 10 روز تا زمان اعزام فرصت داریم که این فرصت کمی است. امیدوارم با درایت بتوانیم از این فرصت بهره مثبت ببریم.

صادق‌زاده با تاکید بر لزوم هماهنگی میان بازیکنان کمکی با دیگر نفرات تیم یادآور شد: زمان زیادی از پایان جام ملت‌های آسیا گذشته است، البته طی این مدت ملی‌پوشان به صورت انفرادی پیگیر تمرینات‌شان بودند اما باید در قالب تیم ماهان با دیگر نفرات هماهنگ شوند که امیدوارم این هماهنگی برای آغاز مسابقات حاصل شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه تمام مراحل مذاکره برای جذب بازیکنان کمکی به صورت قانونی و با تیم باشگاهی بازیکنان مورد نظر انجام شد، اظهار داشت: سال پیش یکی از اعتراضات ماهان به این بود که چرا برای جذب بازیکن، مراودات مدیریتی انجام نمی‌شود. به همین دلیل امسال برای جذب بازیکنان کمکی به طور مستقیم با باشگاه‍‌های آنها مکاتبه کردیم ضمن اینکه هیچ صحبتی هم برای جذب این بازیکنان جهت حضور در لیگ برتر نداشتیم، اگر در این زمینه قصد و نیتی داشته باشیم طی مکاتباتی دوباره با باشگاه‌های مربوطه آن را مطرح می‌کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال ماهان در مورد چگونگی پیگیری تمرینات این تیم تا زمان اعزام به مسابقات باشگاه‌های آسیا گفت: علاقمند بودیم یک سری بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم اما با توجه به اینکه تازه ترکیب تیم مشخص شده و فرصت زیادی هم نداریم باید 10 روز آینده را در اصفهان تمرین کنیم.

وی با بیان این که هنوز ترکیب 12 نفره معرفی شده را یکجا نداشته‌ایم یادآور شد: از میان بازیکنان کمکی حدادی روز شنبه به ترکیب تیم پیوست. آتشی هم امروز صبح به تمرینات اضافه می ‌شود اما قرار است کامرانی و داودی از عصر امروز به جمع ما ملحق شوند و تازه برای جلسه تمرینی صبح دوشنبه ترکیب ما کامل خواهد شد.

صادق‌زاده در مورد حریفان ماهان در مسابقات باشگاه‌های آسیا گفت: هیچ شناختی از آنها ندارم چون هنوز تیم‌ها معرفی نشده‌اند. فقط با توجه به مسابقات غرب آسیا و جام ملت‌ها می‌دانم که عراق شرایط خوبی دارد، اردن  یک بازیکن آمریکایی  دارد و اگر یک آمریکایی دیگر و چند ملی‌پوش هم به خدمت بگیرد قطعاً تیم خوبی خواهد داشت. قطر جزو تیم‌های مطرح است و فیلیپین هم شرایط ویژه خود را دارد در کل مسابقات آسانی پیش رو نداریم اما هدف‌مان قهرمانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا از 21 شهریورماه در اردن آغاز می‌شود.

کد خبر 2126974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha