۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱

هشدار ائتلاف بولیواری درباره پیامدهای حمله به سوریه / یک حزب ونزوئلایی : سوریه را تنها نخواهیم گذاشت

هشدار ائتلاف بولیواری درباره پیامدهای حمله به سوریه / یک حزب ونزوئلایی : سوریه را تنها نخواهیم گذاشت

ائتلاف بولیواری ملتهای آمریکای لاتین(آلبا) بر مخالفت خود با هرگونه ماجراجویی نظامی احتمالی آمریکا و همپیمانانش علیه سوریه تاکید کرد و محور ضد سوری را مسئول قرار دادن تمام جهان در پرتگاه جنگ فاجعه بار دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) ائتلاف بولیواری ملتهای آمریکای لاتین(آلبا) در بیانیه ای، از تصمیم واشنگتن برای دست زدن به اقدام نظامی علیه سوریه با تکیه بر گزارشهای مبهم و بدون اینکه منتظر گزارش کمیته تحقیق بین المللی باشد، ابراز شگفتی کرد.

در این بیانیه درباره تبعات وخیم هرگونه تجاوز به سوریه بر امنیت و صلح بین المللی هشدار داده شده است.

در این بیانیه آمده است آمریکا و همپیمانانش همان شیوه دروغ گویی را که علیه لیبی و عراق و دیگر کشورها برای رسیدن به منافع خود در پیش گرفتند، تکرار می کنند.

کشورهای ائتلاف بولیواری ملتهای آمریکای لاتین همچنین بر همبستگی خود با سوریه و ملت آن تاکید و پایبندی خود به تلاشها برای برقراری صلح و ثبات در سوریه و احترام به حاکمیت آن تاکید کردند.

آرژانتین، برزیل، ونزوئلا، اکوادور و بولیوی پیشتر نیز مخالفت خود را با هرگونه دخالت نظامی در سوریه اعلام کردند.

بیانیه یک حزب ونزوئلایی در محکومیت دخالتهای آمریکا و متحدانش در سوریه

حزب میهن برای همه در ونزوئلا هم تاکید کرد هر گونه تجاوز به سوریه، تجاوز به ونزوئلا و ملتهای جهان خواهد بود.

این حزب دخالت بیگانگان در سوریه از طریق به کارگیری تروریستهای مزدور و مورد حمایت آمریکا وهمپیمانان اروپایی این کشور را محکوم و تلاش باراک اوباما برنده جایزه صلح نوبل برای شعله ور کردن آتش جنگ خونین علیه سوریه را محکوم کرد.

دراین بیانیه آمده است سوریه تنها نیست و ملتهای جهان به دنبال راهی برای مبارزه در کنار برادران سوری و رهبرانشان به منظور دفع تجاوز به آنها هستند.

این حزب در بیانیه خود با تمجید از ملت سوریه و قرار گرفتن آنها در کنار ارتش و رهبران خود آورده است نمی توانیم اجازه دهیم که داستان فلسطین و عراق و لیبی که در معرض جنگ و ویرانی قرار گرفتند، تکرار شود.

این حزب تاکید کرد آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب قربانی تجاوزات آمریکا در شکلها و نمونه ها و سازوکارهای مختلف بوده اند و ونزوئلا هم طی سالهای گذشته از تجاوزات آمریکا و اقدامات تحریک آمیز این کشور رنج برده است، اما همبستگی ملت با هوگو چاوز رهبر سابق و با مادرو رئیس جمهور فعلی، مانع نابوی کشور شده است.

معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه هم با انتقاد شدید از تهدیدهای آمریکا برای حمله به سوریه اظهار داشت جهان به جنگهای جدید نیاز ندارد، زیرا منجر به افزایش مشکلات اجتماعی و تعداد کشته شدگان می شود.

فیشر رئیس جمهور اتریش هم بر مخالفت کشورش با هرگونه دخالت نظامی در سوریه بدون موافقت شورای امنیت تاکید و درباره پیامدهای آن هشدار داد.

نخست وزیر چک هم در مخالفت با ماجراجویی نظامی علیه سوریه بر ضرورت حل مسالمت آمیز بحران سوریه تاکید کرد.

 

کد خبر 2127017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha