۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۵

وزیر سابق نفت در گفتگو با مهر:

حمله آمریکا به سوریه قیمت نفت را به بالای 200 دلار می رساند

حمله آمریکا به سوریه قیمت نفت را به بالای 200 دلار می رساند

وزیر سابق نفت با اشاره به حمله نظامی آمریکا به سوریه اظهار داشت: در صورت انجام حمله نظامی قیمت نفت به بیش از 200 دلار افزایش خواهد یافت؛ چراکه هنوز اتفاقی نیفتاده است، افزایش قیمت داشتیم.

مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به حمله نظامی آمریکا به سوریه و تاثیر آن بر قیمت جهانی نفت گفت: آمریکا و غرب از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارند و اکثر آنها طرح ریاضت اقتصادی را دنبال می کنند.

وی گفت: با توجه به مشکلات اجتماعی مانند بیکاری و تظاهرات مردم در کشورهای غربی اگر قیمت نفت هم افزایش یابد غربی ها به عنوان یک مشتری و مصرف کننده باید سختی زیادی را متحمل شوند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار داشت: فکر نمی کنم اقتصاد غرب تحمل این افزایش قیمت را داشته باشد آن هم در یک بازه زمانی کوتاه، هرچند آنها می گویند ما می خواهیم حمله محدود داشته باشیم و در کوتاه مدت موضوع را جمع کنیم، اما شروع با آنها است، ولی پایان دست آنها نیست و این جنگ تبدیل به جنگ فرسایشی خواهد شد.

میرکاظمی با بیان اینکه عددهایی که امروز اروپایی ها در خصوص افزایش قیمت ارز بر اثر تهدید حمله نظامی به اروپا می گویند، درست نیست، گفت: قطعا قیمت نفت در صورت حمله نظامی به سوریه بالای 200 دلار خواهد رفت؛ چراکه وقتی صدای جنگ آمد، کلی افزایش قیمت داشتیم چه برسد به اینکه چند ناوگان و شناور حمل کننده نفت نتوانند در منطقه تردد کنند.

وزیر سابق نفت همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر اینها یکسری دلال های نفتی در اروپا وجود دارد که افزایش قیمت نفت را به دلیل سهم خواهی و درآمدهایی که می خواهند داشته باشند، تشدید می کنند.

کد خبر 2127127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha