۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۲۵

پرویزی فر در گفتگو با مهر:

460 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به کشت پاییزه گندم اختصاص داده شده/کاهش کشت گندم و جو

460 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه به کشت پاییزه گندم اختصاص داده شده/کاهش کشت گندم و جو

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 350 هزار هکتار از اراضی طبیعی استان به کشت پاییزه دیم و 110 هکتار کشت آبی اختصاص داده شده است.

اسماعیل پرویزی فر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:  نسبت به سال گذشته کشت گندم افزایش و کشت جو کاهش پیدا کرده است که این امر به دلیل مسائل مالی و اقتصادی شکل گرفته است.

وی گفت: تمامی شهرستان های استان کرمانشاه مخصوصا کرمانشاه، سنقر و اسلام آباد از کشت پاییزه گندم برخوردار هستند.

وی در خصوص توصیه های به کشاورزان برای کاشت گندم گفت:  مهمترین بحث، رعایت اصول فنی، یعنی کشت به موقع است، بسیار تاثیر گذار است که کشت قبل بارنگی انجام شود.

وی ادامه داد: عمق کاشت مناسب بین 5 تا 7 سانتی متر است ، این امر لازم است که کشاورزان از بذر بوجاری شده استفاده کنند.

پرویزی فر افزود: مساله ای که بسیار حائز اهمیت است حتما کشت خود را خصوصا در دی ماه بیمه کنند، از بذر به اندازه کافی استفاده استفاده کنند.

وی در خصوص مقدار بذر مشخص شده برای زمین های کشاورزی گفت:  بین 140 تا 160 کیلو گرم در زمین های دیم و 180 تا 200 کیلو گرم بذر در زمین های آبی استفاده کنند.

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امسال برنامه های زیادی دارد از جمله آن برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان و کارشناسان فنی مشاوره ای " بخش خصوصی"، که در نیمه دوم شهریور ماه تا نیمه اول مهر ماه برگزار می شود همچنین  تبلیغات و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای مرکز کرمانشاه می توان نام برد.

پرویزی فر در پایان افزود: 27 شهریور ماه یک همایش با حضور مسئولین شهرستان ها در سطح استان به منظور مدیریت کشت برگزار می شود.
 

کد خبر 2127361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha