۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۲۶

یحیی خبر داد:

سهم 30 درصدی خوشه های صنعتی از اشتغال استان

سهم 30 درصدی خوشه های صنعتی از اشتغال استان

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی از سهم 30 درصدی خوشه های صنعتی از اشتغال بخش صنعت در واحدهای صنعتی استان خبر داد.

حامد یحیی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در بخش صنعت در استان مرکزی 90 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که از این تعداد، 31 هزار و 100 نفر در قالب خوشه های صنعتی مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: هم اینک در خوشه ریلی 125 شرکت، خوشه عایق های رطوبتی 170 شرکت، خوشه سنگ 254 شرکت، خوشه تجهیزات نیروگاهی، نفت، گاز و پتروشیمی 115 شرکت، خوشه تریکو 139 شرکت، خوشه قطعات خودرو 73 شرکت و خوشه پروفیل آلومینیوم 81 شرکت فعالیت دارند.

یحیی ادامه داد: در خوشه های صنعتی استان و در بخش ریلی 14 هزار و 500 تن، در خوشه صنایع خودرو سه هزار و 400 تن، در خوشه پروفیل آلومینیوم سه هزار و 600 تن، در خوشه عایق های رطوبتی هزار و 400 تن، در خوشه سنگ محلات هزار و 700 تن، در خوشه تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی شش هزار تن و در خوشه صنایع تریکو 500 تن مشغول به فعالیت هسند که این تعداد فرصت شغلی معادل یک سوم اشتغال استان در بخش صنعت استان را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی با بیان اینکه تنها راهکار توسعه صنعت، فعالیت در قالب خوشه های صنعتی است گفت: بر اساس سیاست های کلی برنامه 5 ساله توسعه کشور، توسعه خوشه ها در دستور کار قرار گرفته است و بر این اساس از سال گذشته و برای اولین بار بودجه سنواتی به این موضوع اختصاص یافته است که این اعتبار در جهت حمایت از تولید در قالب خوشه ها مورد استفاده قرارمی گیرد.
 

کد خبر 2127401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha