۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۸

صابری مطرح کرد:

پیوند طرح و دانش فنی افراد با ایجاد دفاتر فن‌بازار محقق می‌شود/ استان مرکزی پیشرو در راه اندازی فن بازار

پیوند طرح و دانش فنی افراد با ایجاد دفاتر فن‌بازار محقق می‌شود/ استان مرکزی پیشرو در راه اندازی فن بازار

اراك - خبرگزاری مهر: معاون توسعه پارک فن‌آوری پردیس گفت: راه‌اندازی دفاتر فن‌بازار منطقه‌ای در کشور ایجاد ساز و کاری است به منظور پیوند افرادی که طرح و برنامه دارند و می‌توانند دانش فنی را به صنایع ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صابری ظهر روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار فن‌بازار استان مرکزی  گفت: امیدوارم با اتکا به توان نیروهای داخلی و بازار مصرف بسیار زیاد و اقتصاد قوی که در کشور داریم بتوانیم صنعت و دانشگاه را در این دفاتر به هم متصل کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس قراردادی که بین سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی و پردیس منعقد شد مقرر شد 6 استان به عنوان پایلوت ایجاد فن بازار انتخاب شوند و به دلیل پیشتازی استان مرکزی، این استان به عنوان اولین استان برای ساماندهی زیرساخت‌های فن بازار انتخاب شد.

صابری افزود: در بازار فن‌آوری، فن‌بازارها، نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فن‌آوری به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را ضمن ارائه خدمات مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری به عهده دارند.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان مركزي در اين مراسم گفت: بر اساس تفاهم نامه پارك فناوري پرديس كشور با سازمان صنايع كوچك مقرر شده بود كه تا پايان امسال در استان هاي مركزي، اصفهان، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي، خوزستان و فارس دفاتر فن بازار منطقه اي راه اندازي شود كه در اين زمينه استان مركزي پيشرو است.

فن بازار منطقه اي استان مركزي در واقع نمايندگي شبكه فن بازار كشور است

حامد يحيي افزود: فن بازار منطقه اي استان مركزي در واقع نمايندگي شبكه فن بازار كشور است كه در اين ساختار زمينه توسعه بازار منطقه اي و فرامنطقه اي و افزايش توليد برمبناي دستاوردهاي علمي دانشگاهي مهيا مي شود كه در اين زمينه استان مركزي به عنوان نمونه كشوري فعاليت خواهد كرد.

مديركل سياسي و امنيتي استانداري استان مركزي نيز  گفت: استان مركزي به عنوان دومين قطب صنايع مادر تخصصي و اولين منطقه تنوع محصولات صنعتي كشور مطرح است و به لحاظ زنجيره صنايع متوسط و كوچك، جايگاه جغرافيايي و دانش فني وضعيت خاصي را در كشور دارد.

فرهاد اسكندري افزود: سياست كاهش اتكا به صنعت نفت و توليد ثروت از طريق پژوهش بايد به همت برنامه قوي بين دانشگاه و صنعت در استان مركزي محقق شود كه نقطه اتصال آن در مركز فن بازار مهيا مي شود.

بنياد نخبگان استان مركزي بايد در كنار صنعت و دانشگاه حضور يابد

اسكندري خاطرنشان كرد: هم اينك دانشگاه نراق در زمينه شهرك نانو، دانشگاه دليجان در عرصه ايزوگام، دانشگاه ساوه در حوزه محصولات ارگانيك انار و پسته و مرغ سبز، دانشگاه آشتيان در حوزه شركت هاي دانش بنيان به مزيت هاي دانش دست يافته كه خميرمايه مناسبي براي دفتر فن بازار استان مركزي و تامين نيازهاي صنايع مرتبط با دانش بومي است.

وي يادآور شد: بنياد نخبگان استان مركزي بايد در كنار صنعت و دانشگاه حضور يابد و با توجه به اينكه استان به عنوان نمونه كشوري ميزبان نخستين فن بازار منطقه اي شده، بايد ايده هاي نو در اين حيطه براي كيفيت بخشي كار ساير استان ها مهيا شود

گفتنی است نخستين دفتر فن بازار منطقه اي كشور با حضور مسوولان پارك فناوري پرديس كشور و شركت شهركهاي صنعتي ايران در مركز خدمات فني كسب و كار اراك در فضايي به وسعت ۵۶ متر مربع در مجموع ۲۰۰ ميليون ريال هزينه راه اندازي شد و براي فعاليت آن در قالب يازده سرفصل كلان حداقل به ۷۰۰ ميليون ريال اعتبار نياز است.

کد خبر 2146928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha