۴ اسفند ۱۳۹۳، ۸:۳۹

حیدری خبر داد:

پیگیری بیش از ۳۸ تقاضای صنایع از فن بازار منطقه ای استان مرکزی

پیگیری بیش از ۳۸ تقاضای صنایع از فن بازار منطقه ای استان مرکزی

اراک- کارگزار اجرایی فن بازار منطقه ای استان مرکزی از پیگیری بیش از ۳۸ تقاضای تکنولوژی و خدمات تخصصی صنایع از فن بازار منطقه ای استان مرکزی خبر داد.

غلامرضا حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: تعداد درخواست صنایع استان مرکزی از فن بازار منطقه ای استان مرکزی بیش از ۱۰۰ مورد بود و ۳۸ مورد در حال پیگیری اولویتهای هستند.

وی با اشاره به اینکه فن بازار مرجعی برای پیوند صنعت و دانشگاه به به معنای واقعی است، افزود: فن بازار مرکز مبادلات فناوری و جامع ترین خدمات تخصصی استان مرکزی است.

کارگزار اجرایی فن بازار منطقه ای استان مرکزی ادامه داد: فن بازار استان مرکزی با همکاری فن بازار ملی ایران و شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی، برای تسهیل در مبادلات فناوری و ارائه انواع خدمات تخصصی مرتبط با آن فعالیت می کند.

رتبه اول فن بازار منطقه ای استان مرکزی در آخرین ارزیابی

حیدری از کسب رتبه اول فن بازار منطقه ای استان مرکزی در آخرین ارزیابی فن بازارهای کشور خبر داد و افزود: این فن بازار با توسعه شبکه جامعی از متخصصین و نهادهای علمی، تحقیقاتی، صنعتی و دانشگاهی می تواند نیازمندی های صنایع و بنگاه های اقتصادی را تامین کرده یا بهترین منابع پاسخ به تقاضاهای آنان را در دسترس قرار دهد.

وی به اجرای برنامه ای جامع برای بازدید از صنایع و گفتگو با صنعتگران استان اشاره کرد و افزود: این طرح برای توسعه و ترویج نیازها و تقاضای تکنووژی تامین می شود.

کارگزار اجرایی فن بازار منطقه ای استان مرکزی با بیان اینکه پیگیری بیش از ۳۸ تقاضای صنایع از فن بازار منطقه ای استان مرکزی از جمله فعالیت های فن بازار است، گفت: از ۳۸ مورد اولویت می توان به نیاز اتصالات صنعت ریلی با تیراژ و راندمان بالا اشاره کرد.

حیدری ادامه داد: برای این مهم کارشناسان و متخصصان شناسایی و با برگزاری جلسات مشترک تخصصی فعالیت های مطلوبی برای این بخش انجام شده است.

وی تامین نوعی رباط بازو که توان جابجایی اجسام تا ۴۵۰ کیلوگرم را داشته باشد از دیگر تقاضاهای صنایع عنوان کرد و افزود: این رباط در یکی از فرآیندهای تولید یکی از شرکت های صنعتی مورد استفاده بوده و قطعاتی با دمای ۹۰۰ درجه و وزن بین ۶۰ تا ۴۵۰ کیلوگرم را جابجا می کند.

کارگزار اجرایی فن بازار منطقه ای استان مرکزی با بیان اینکه نمونه خارجی این رباط پنج میلیارد تومان است، اظهار کرد: با توجه به تحریم ها اگر این رباط با هزینه بالا وارد کشور شود از خدمات پس از فروش نمی توان استفاده کرد.

حیدری تصریح کرد: رباطی که در حال ساخت آن هستیم با هزینه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده و تمام خدمات و برنامه ها و فعالیت های همتای خارجی خود را در سطح مطلوب انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه فناوری ویژه برای سخت کاری قطعات صنعتی فن آوری نیتراسیون پلاسمایی از دیگر درخواست های صنایع است، اضافه کرد: قطعات با فناوری بالاتر، عمر و کارآیی بیشتر در دست اجراست که انواع ابزارسازی و قالب سازی که نیاز به سخت کاری دارد انجام می دهد.

کارگزار اجرایی فن بازار منطقه ای استان مرکزی حمایت از شرکت های دانش بنیان را از دیگر فعالیت های فن بازار دانست و افزود: استفاده از تسهیلات با بهره ۱۲ درصد، شش ماه تنفس و ۳۰ ماه بازپرداخت از طریق صندوق حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله فعالیت های این مرکزی در حمایت از طرح های نخبگان است.

حیدری با تاکید بر اینکه فن بازار استان مرکزی برای تمامی تکنولوژی ها و طرح هایی با قابلیت تجاری سازی آمادگی دارد، تصریح کرد: فن بازار استان آمادگی حمایت از طرح های تکنولوژیکی و سرمایه گذارانی را داشته و از طرح های کاملا کاربردی که قابلیت تجاری سازی و رفع نیازهای کشور را دارد، حمایت کنند.

کد خبر 2504400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha