۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۵۸

ان تی وی آلمان :

مداخله نظامی در سوریه نقض آشکار حقوق بشر است/ آمریکا به دنبال بهانه ای برای جنگ است

مداخله نظامی در سوریه نقض آشکار حقوق بشر است/ آمریکا به دنبال بهانه ای برای جنگ است

یک رسانه آلمانی در تحلیلی با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال بهانه ای برای مداخله نظامی در سوریه است، چنین اقدامی را نقض آشکار حقوق بشر توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "ان تی وی" آلمان در تحلیلی به قلم "منفرد بلسکینگ" نوشت: آمریکا و برخی از متحدانش سوریه را تهدید به حمله نظامی می کنند، در حالی که هیچ مدرکی دال بر کاربرد سلاح شیمیایی از طرف دولت اسد در این کشور وجود ندارد. شرایط امروز سوریه مشابه شرایط قبل از شروع جنگ عراق است. مداخله نظامی در سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق بشری است. همچنان یک راه حل سیاسی در سوریه امکانپذیر است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه قدرت اجرایی در آمریکا به دنبال بهانه ای برای مداخله نظامی در سوریه است، همچنین نوشت: این مسئله که هنوز حقیقت در سوریه کاملا آشکار نشده است، هم ظاهرا مانعی برای این گونه تصمیم گیریها نیست.

نویسنده در ادامه خاطر نشان کرد: "کالین پاول"، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در سال 2003 در یک سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل از وجود مدارکی دال بر وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق خبر داد. دو سال بعد وی خاطر نشان کرد که این سخنرانی و اجرای وی، لکه ننگی در کارنامه سیاست خارجی او بوده است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه "جان کری"، جانشین پاول نیز امروز از عبور دولت سوریه از خط قرمز مد نظر آمریکا سخن می گوید، خاطر نشان کرد که چرا مداخله نظامی در سوریه در زمانی که هنوز تعیین نشده است که دولت بشار اسد مسئول کاربرد سلاح های شیمیایی در این کشور است، باید انجام شود.

در ادامه آمده است: همچنین این امکان وجود دارد که یک یا چند گروه از شورشیان سوری مسئول کشتار غیر نظامیان با تسلیحات شیمیایی در سوریه باشند. چرا بشار اسد باید از سلاح های شیمیایی استفاده کند زمانی که می داند با این کار از یک خط قرمز عبور کرده است.

نویسنده در بخش پایانی این مطلب با اشاره به اینکه چه کسی می تواند تضمین کند که مداخله نظامی در سوریه کشتار غیر نظامیان را به دنبال ندارد جدا از عواقب وخیمی که چنین اقدامی در منطقه به بار می آورد، مداخله نظامی در سوریه را نقض آشکار قوانین حقوق بشری اعلام کرد.

این رسانه آلمانی همچنین تصریح کرد که آلمان کار خوبی انجام می دهد که خود را از هیاهوی مداخله نظامی در سوریه کنار می کشد. حتی اگر آمریکا دیدارهای بحران با روسیه را رد هم کند، همچنان یک راهکار سیاسی در سوریه امکانپذیر است.
   

کد خبر 2127678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha