۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۳۲

معاون نخست وزیر سوریه :

هرگونه تجاوز به سوریه منطقه را با جنگ تمام عیار روبرو خواهد کرد

هرگونه تجاوز به سوریه منطقه را با جنگ تمام عیار روبرو خواهد کرد

معاون امور اقتصادی نخست وزیر سوریه هشدار داد هر گونه تجاوز آمریکایی غربی به سوریه ممکن است منطقه را در معرض جنگ تمام عیاری قرار دهد و سوریه برای دفاع از خود، به این تجاوز پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قدری جمیل خاطر نشان کرد در مقابل ما، نبرد سیاسی بزرگی قرار دارد که از بزرگترین نبردهایی است که تاریخ معاصر درباره مسئله آینده سوریه و آینده منطقه ای که در مقابل دیدگان ما تغییر می کند، شاهد خواهد بود.

جمیل که با تلویزیون سوریه گفتگو می کرد، اظهار داشت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با مقاومت شدید میان دولت و کشور و همپیمانان خود روبرو است و آمریکا در حالی که با بحران عمیق و کاهش قدرت سیاسی و اقتصادی روبرو است، محکوم به عقب نشینی است.

وی تصریح کرد قدرتهای مهمی در جهان در مقابل این تجاوز ایستاده اند و اعتراضات مردمی علیه آن در حال افزایش است و علاوه بر آن شکاف عمیقی در محافل غربی به وجود آمده است.

جمیل با تاکید بر کارامد بودن وسایل و شیوه هایی که ائتلاف مخالف تجاوز آمریکا و غرب به سوریه در پیش گرفته است، خاطر نشان کرد آمریکا کم کم متوجه می شود که نمی تواند به تنهایی جهان را رهبری کند.

وی با اشاره به کارشکنی برخی کشورها برای شکست کنفرانس بین المللی درباره سوریه گفت برگزاری کنفرانس ژنو 2 به معنای شکست تمام طرحهای دخالت خارجی است که در برابر گفتگو میان سوریها مانع تراشی می کنند.

جمیل خاطر نشان کرد حل سیاسی بحران سوریه شکست بزرگی برای دشمنانی است که خواهان نابودی سوریه پیش از رفتن به سمت راه حل سیاسی هستند.

معاون نخست وزیر سوریه گفت دو عامل مهم در سوریه وحدت ملی را حفظ می کنند که اولین عامل، ارتش و دومین عامل احزاب ملی هستند.

وی افزود بخشی از جنگ علیه سوریه، اقتصادی است و سیاستهای اقتصادی دولت باید متناسب با شرایط جنگی باشد که سوریه با آن روبرو است.

 

کد خبر 2127779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha