۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۰۳

نبیل العربی :

اتحادیه عرب خواهان راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه است

اتحادیه عرب خواهان راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه است

دبیرکل اتحادیه عرب امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه لیبی اعلام کرد این اتحادیه خواهان راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با محمد عبدالعزیز وزیر امور خارجه لیبی و رئیس دوره ای اتحادیه عرب اظهار داشت: ما از آغاز بحران سوریه تاکنون گفته ایم این بحران تنها با راهکار سیاسی حل و فصل خواهد شد.

وی گفت: اتحادیه عرب طبق منشور خود با بحران سوریه تعامل کرده است. برخی اعضای این اتحادیه خواهان مجازات عاملان استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هستند. دبیر کل اتحادیه عرب بدون توجه به اقدامات گروه های مسلح که از سوی برخی کشورهای عربی مورد حمایت مالی قرار می گیرند گفت: نظام حاکم در سوریه مسئول رویدادهای این کشور است و این نظام است که دارای سلاح شیمیایی است و تنها نظام حاکم در سوریه می تواند از این سلاح استفاده کند.

نبیل العربی افزود: اینکه چه کسی در سوریه سلاح شیمیایی به کار گرفته است در زمره اختیارات کارشناسان سازمان ملل متحد که وارد سوریه شدند نبود و این افراد تاکید کردند که استفاده از سلاح های شیمیایی نیازمند تجهیزات ویژه است که تنها نظام حاکم در سوریه در اختیار دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره قضیه فلسطین و از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت: از جامعه جهانی می خواهم که اراضی فلسطین را به عنوان اراضی اشغال شده و نه اراضی که بر سر آنها مناقشه است به رسمیت بشناسند.

نبیل العربی افزود: اسرائیل همواره اعلام کرده است به دست آوردن وقت یک هدف استراتژیک است، بنابراین مذاکرات را طولانی می کند. دبیرکل اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: ما تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را تایید می کنیم و قضیه فلسطین یک موضوع اصلی در جهان عرب است.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه لیبی مدعی شد: صرف نظر از اینکه چه کسی در سوریه سلاح شیمیایی استفاده کرده است، مسئولیت استفاده از آن برعهده نظام سوریه است. وی افزود: اتحادیه عرب خواستار این است که دخالت نظامی در سوریه همچون حمله ناتو به لیبی دارای مشروعیت بین المللی باشد.

کد خبر 2127773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha