۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۱۳

براساس اعلام تلویزیون برزیل؛

آمریکا از روسای جمهور مکزیک و برزیل جاسوسی می کرد

آمریکا از روسای جمهور مکزیک و برزیل جاسوسی می کرد

اسناد افشا شده از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از روسای جمهور برزیل و کلمبیا و دسترسی جاسوسان آمریکایی به ای میل های پنانیتو پیش از رسیدن او به مقام ریاست جمهوری حکایت دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "گلن گرین والد" خبرنگار روزنامه گاردین که در برزیل زندگی می کند در مصاحبه با شبکه تلویزیونی گلوبو اعلام کرد که بر اساس اسناد دریافت شده از ادوارد اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا از ارتباطات "دیلما روسف" و "انریکو پنانیتو" جاسوسی می کرده است.

بر اساس این اسناد، آمریکا همچنین به ای میل های پنانیتو پیش از رسیدن او به مقام ریاست جمهور دسترسی داشته است.

علاوه بر این موارد جاسوسان آمریکایی به بسته های صوتی که رئیس جمهور مکزیک آنها را برای دیگران ارسال می کرده نیز دسترسی داشته اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این بسته های صوتی شامل مواردی همچون نام های وزیران کابینه مکزیک بوده اند. این بدان معناست که آمریکا پیش از معرفی رسمی کابینه مکزیک، نام آنها را می دانست.

سخنگوی وزارت خارجه مکزیک در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت : من این گزارش را دیده ام اما در مورد آن اظهار نظر نمی کنم.

این موضوع در حالی فاش می شود که روز گذشته نیز اشپیگل از جاسوسی آمریکا از وزارت خارجه فرانسه و دیپلمات های این کشور خبر داده بود.

 

 

 

کد خبر 2127707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha