۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۴۹

سیف‌الله دهکردی:

بزرگترین معضل باشگاه‌ها عدم درآمدزایی است/ رسانه‌های بیگانه حرفه‌ای عمل نمی‌کنند

بزرگترین معضل باشگاه‌ها عدم درآمدزایی است/ رسانه‌های بیگانه حرفه‌ای عمل نمی‌کنند

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه فوتبال ایران در این عرصه با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: بزرگ‌ترین معضل باشگاه‌های ایرانی عدم درآمدزایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیف‌الله دهکردی اظهار داشت: با توجه به قوانین فیفا و همچنین نیاز اساسی فوتبال به مقوله درآمدزایی و مستقل شدن باشگاه‌های فوتبال از بودجه‌های ملی، در سال 1388 اعضای اتحادیه فوتبال کشور تصمیم به راه‌اندازی و تاسیس یک شرکت به منظور درآمدزایی گرفتند، موضوعی که متاسفانه در این رسانه بیگانه بصورت خلاف واقع عنوان شده و این کار اصولی و حرفه‌ای را به گونه‌ای دیگر منعکس کرده است.

مدیر عامل باشگاه فولاد خوزستان اظهار داشت: از زمان تاسیس آن شرکت(شرکت اتحاد شکوفای ایرانیان) تاکنون بیش از چهار سال می‌گذرد و این در حالی است که پس از مکاتبه با باشگاه‌های کشور که مالک اصلی این شرکت هستند عملا هیچ گونه سرمایه‌گذاری برای توسعه فوتبال انجام نپذیرفت و این شرکت از زمان تاسیس تاکنون تعطیل و غیرفعال بوده است و هیچگونه فعالیت اقتصادی در آن صورت نگرفت.

این عضو  هیات رئیسه سازمان لیگ اظهار داشت: فوتبال ایران در حال حاضر با مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از موارد مهم آن نیز درآمدزایی و بحث اقتصادی است. فوتبال باید درآمدزایی داشته باشد و این حق اساسی این رشته تاثیرگذار ورزشی در کشور ما است، در بسیاری از کشورهای جهان فوتبال به اندازه یک صنعت توانسته در جذب سرمایه‌ها و درآمدزایی جایگاهش را ارتقا دهد.

دهکردی افزود: بنده با توجه به سالیان متمادی حضورم در فوتبال شاهد معضلات گوناگونی بوده‌ام و معتقدم جامعه فوتبال و دوستداران آن باید با استقبال از دیدگاه‌های مثبت راهکارهای گره‌گشا را تقویت کرده و آن را عملی کنند، یکی از بزرگ‌ترین معضلات فوتبال ایران در ابتدای تاسیس تا به امروز عدم توانایی باشگاه‌ها در امر درآمدزایی بوده است.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان تصریح کرد: در روزهای گذشته رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر نیاز فوتبال کشور به نقدینگی و اخلال در برگزاری اردوهای تیم‌های ملی را منعکس کردند که بنده نیز با شنیدن این خبرها متاثر شده ام.

وی افزود: وقتی فوتبال یک کشور در رده‌های حرفه‌ای با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند چه انتظاری می‌توان از باشگاه‌هایی داشت که با اتکا بر منابع مالی خصوصی در رده‌های مختلف و در سطح لیگ‌های پایین‌تر فعالیت می‌کنند.

کد خبر 2127753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha