۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۷

عزيزي:

مهمترين خواسته مردم خراسان شمالي اجراي كامل مصوبات سفر رهبري است

مهمترين خواسته مردم خراسان شمالي اجراي كامل مصوبات سفر رهبري است

بجنورد - خبرگزاري مهر: نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي مهمترين خواسته مردم خراسان شمالي از دولت يازدهم را اجراي كامل مصوبات سفر رهبري ذكر كرد.

عبدالرضا عزيزي در گفتگو با خبرنگار مهر، رای و حمایت معنا دار مجلس شورای اسلامی از اکثریت قاطع کابینه پیشنهادی حجت الاسلام روحاني، اخذ بالاترین متوسط رای معادل 209 رای برای هریک از وزرای پیشنهادی، اخذ بالاترین رای برای وزیر اقتصاد و بالاترین رای تاریخ وزاری پیشنهادی کشور و دفاع  و نداشتن مخالف برای وزرای دفاع و کشور را نشان از حمایت منطقی مجلس و آمادگی برای همکاری و کمک به دولت یازدهم، مطابق خواست مردم و منویات مقام معظم رهبری در جهت رفع دغدغه ها دانست.

وي اظهار داشت: موفقیت هر دولت برخواسته از آرای مردم و تنفیذ رهبری، با هر گرایش و سلیقه ای موفقیت نظام اسلامی است و امروز مجلس دو واقعیت مهم پایان رقابت بین نامزدها و طرفداران ایشان و آغاز به کار و تلاش همه جانبه برای تحقق حماسه اقتصادی را به خوبی درک کرده است.

عزيزي افزود: از سوی دیگر مي بايد دولت يازدهم با اتکا به تمام ظرفیت های کشور و استفاده از موقعیت بی بدیل و راهبردی و ابزار و امکانات خود، زمینه ساز بسترهای همکاری همه قوا و توانمندیهای کشور در جهت هم افزایی برای رفع مشکلات باشد.

وي اضافه كرد: غنیمت شمردن لحظه لحظه های فرصت خدمت برای مجلس و دولت در جهت تداوم استقلال و ایستادگی  ملت ایران و اعتلای آینده کشور ضروری است.

رييس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه حماسه سیاسی خرداد ماه سال جاري به همراه اعتماد و امید مردم که بزرگترین سرمایه کشور است و همچنین حسن اعتماد مقام معظم رهبری  به این دولت، آن را از پشتوانه ای قوی برخوردار می کند، تصريح كرد: به فضل الهي از اين به بعد نيز تحقق حماسه اقتصادی نیز با همکاری قوا و هم دلي مردم شکل خواهد گرفت.

وي گفت: خوشبختانه با تاکید مقام معظم رهبری و خواست مردمی، افزودن ظرفیتهای اقتصادی از طریق اقتصاد دانش بنیان و تولید ثروت از طریق فن آوری برای توسعه متوازن و توجه به مناطق محروم و روستاها از جمله برنامه های دولت یازدهم به شمار مي رود.

عزيزي افزود: به عنوان مثال تکمیل خط راه آهن بجنورد - شیروان - فاروج- قوچان - چناران- مشهد  و در فاز دوم بجنورد - گرگان اصلی ترین خواسته مردم خراسان شمالی برای ایجاد توسعه و زیر ساختهای حمل و نقل ریلی برای سرمایه گذاران و صنعتگران محسوب مي شود که به طور جدی نيازمند توجه وزیر نیرو برای اجرای مصوبه قانونی پرداخت مطالبات آستان قدس رضوی به عنوان پیمانکار بخشی از پروژه های مذکور جهت آغاز عملیات اجرایی آن است.

وي اظهار داشت: همچنین انتظار مردم دیگر مناطق محروم اين استان از دستگاههای اجرایی مخصوصا بانک ها، اجرای کامل مصوبات سفر پر برکت مقام معظم رهبری مبنی بر تزریق قریب به سه هزار و 800 میلیارد تومان در طول دوره سه ساله به صنایع، تولید، اشتغال و تسهیل در امر سرمایه گذاری در استان است.

انتظارات مردم حوزه انتخابيه

نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه همچنین به اهم انتظارات مردم حوزه انتخابيه خود نيز پرداخت و با اشاره به خواسته هاي مردم شيروان از دستگاه هاي مختلف، عنوان كرد: در حوزه وزارت نيرو پیگیری تامین و تخصیص اعتبار جهت تکمیل ساخت نیروگاه سیکل تركيبي، مهار آبهاي جاري از سرداب و سراني شيروان به سوي تركمنستان، تعويض لوله هاي آب آشاميدني فرسوده شيروان و احداث درياچه مصنوعي با مشاركت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در انتهاي رودخانه اترك شيروان از مهمترين خواسته هاي مردم شيروان محسوب مي شوند.

به گفته عزيزي در حوزه وزارت كشاورزي، پرداخت به موقع پول گندم فروخته شده به كشاورزان و تامين اعتبار صندوق توسعه كشاورزي شيروان به عنوان قطب كشاورزي استان خراسان شمالي و در حوزه وزارت ورزش و جوانان نيز احداث سالن هاي ورزشي كوچك براي روستا ها، تكميل گود كشتي شيروان در روستاي خانلق و تكميل ورزشگاه سه نفري شيروان اهم انتظارات مردم به شمار مي روند.

اين نماينده مجلس اختصاص ساعت مشخصي به فرهنگهاي كرمانجي و تركي در صدا و سيماي خراسان شمالي و نيز كرمانجي در صدا و سيماي خراسان رضوي را از جمله خواسته هاي مردم شمال خراسان از سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ذكر كرد.

به گفته وي استقرار ادارات در شهرهاي جديد التاسيس زيارت و قوشخانه در شهرستان شيروان و تعيين تكليف روستاي 10 هزار نفري خانلق به عنوان شهر مستقل يا پيوست به شيروان توسط وزارت كشور را برخي ديگر از خواسته هاي مردم دانست و گفت: پیگیری تامین و تخصیص اعتبار جهت تکمیل ساخت بیمارستان 200 تختخوابی شيروان توسط پیمانکار و آموزشی شدن این بیمارستان، اختصاص بودجه جهت ساخت دانشکده پرستاری و مامایی شیروان و تجهيز بيمارستان امام خميني(ره) اين شهر هم از جمله انتظارات مردم منطقه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی هستند.

عزيزي عنوان كرد: در حوزه وزارت اقتصاد و دارایی نيز لزوم همکاری بانک ها و رفع موانع جهت سرمایه گذاران خصوصا تسهیل در جذب اعتبارات مصوبات سفر مقام معظم رهبری، بخشودگی جرایم دیرکرد اقساط بانکی در بخش صنعت و لحاظ گردیدن یارانه تولیداز مهمترين خواسته هاي مر دم محسوب مي شوند.

وي ضمن قدرداني از وزارت اقتصاد و دارايي و بانك مسكن براي رفع مشكل كارخانه جي تي ال شيروان، خواستار پرداخت هر چه سريع تر تسهيلات مورد نياز اين كارخانه شد.

اين نماينده مجلس رسیدگی به قطع درختان ارس 700 ساله در منطقه حفاظت شده گلیل شیروان و تخصیص اعتبار ویژه جهت رفع مشکلات زیر ساختهای شهرک صنعتی اين شهر را از مهترين درخواست هاي مردمي از سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست.

وي اضافه كرد: در حوزه وزارت راه و شهرسازی نيز احداث جاده اسفراین- شیروان، توجه به تخصیص اعتبار عادلانه به بافتهای فرسوده، توجه به تكميل راههاي روستايي در بخش هاي مختلف شيروان خصوصا بخش قوشخانه، روكش آسفالت محور شهر زيارت به شهر لوجلي و قوشخانه و ايجاد پل هاي عابر پياده در جاده آسيايي شيروان خصوصا پل عابر پياده زيرگذر برزل آباد، شهرك صنعتي و مجتمع آموزش عالي شيروان از مهمترين انتظارات مردم اين شهرستان به شمار مي روند.

عزيزي لزوم توجه جدی به استفاده از ظرفیتهای عبور ساليانه هجده میلیون مسافر و زائر از شیروان و ارایه خدمات مناسب به آنها توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و اجراي عاجل طرح هادي در روستاي خانلق، آسفالت خيابان اصلي اين روستاي 10 هزار نفري و نيز تسريع در اجرا طرح هادي ساير روستاها را از جمله خواسته هاي مردم شيروان از بنياد مسكن انقلاب اسلامي ذكر كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان 168 هزار نفري شيروان به مركزيت شهر شيروان در شرق بجنورد؛ مرکز استان خراسان شمالي واقع شده است.

کد خبر 2128166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha