۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴

نوشک در گفتگو با مهر:

سرعت گیرها فقط کارکرد ترافیکی دارند/ قطع نخاع بیمار براثر تکانهای آمبولانس

سرعت گیرها فقط کارکرد ترافیکی دارند/ قطع نخاع بیمار براثر تکانهای آمبولانس

ارومیه - خبرگزاری مهر: مسئول اتاق مدیریت بحران حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی گفت: سرعت گیرهای موجود در شهر فقط کارکرد ترافیکی دارند.

علیرضا نوشک در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از اینکه متاسفانه در طراحی سرعت گیرهای موجود در سطح شهرها بویژه ارومیه موضوع تردد خودروهای امدادی بخصوص آمبولانسها مد نظر قرار نگرفته، افزود: سرعت گیرها فقط کارکرد ترافیکی داشته و مشکلات زیادی را برای خودروهای امدادی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت گیرهای جدید طوری طراحی شده که امکان قطع نخاع بیمار حادثه دیده به دلیل تکان خوردن بیش از حد معمول آمبولانسها وجود دارد، اظهار داشت: کم و زیاد کردن مداوم سرعت آمبولانسها بدلیل ایجاد موانع مختلف و حفاری های زیاد، یکی از دلایل تاخیر در رسیدن بر بالین بیماران است.

مسئول اتاق مدیریت بحران حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان غربی درد مضاعف بیماران شکستگی در جریان تردد از خیابان هایی با سرعت گیرهای غیر معمول، حفاری شده و دارای موانع را از جمله مشکلات عبور آمبولانس از محورهای درون شهری و نارضایتی بیماران و همراهان از سیستم درمانی دانست.

عدم همکاری رانندگان در بازکردن مسیر عبور آمبولانس

نوشک عدم بازکردن مسیر تردد و عبور آمبولانس را یکی دیگر از مشکلات این بخش دانست و با بیان اینکه متاسفانه در برخی موارد شاهد پارک خودروها در مسیر ورودی اورژانس بیمارستانها هستیم، ادامه داد: آمبولانس های اورژانس باید در کمترین زمان ممکن بر سر بالین بیماران حاضر شوند که این موضوع نیز باعث تاخیر می شود.

وی عدم همکاری حتی یک خودرو را غیر قابل قبول دانست و گفت: با بروز چنین موضوعاتی فرصت طلایی چند دقیقه ای برای رسیدن بر بالین حادثه دیدگان یا بیماران از دست رفته که حفظ دقایق و لحظات اولیه در بیمارن قلبی و مغزی و خونریزیهای ناشی از تصادفات بسیار اهمیت دارد.

وی میانگین زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمارن در آذربایجان غربی را بالاتر از استاندارد کشوری اعلام کرد و گفت: در داخل شهر میانگین رسیدن به محل ماموریت ها 7 دقیقه و در جاده ای 12 دقیقه بوده که موانع و حفاری های خیابانها باعث طولانی شدن مدت زمان رسیدن بر بالین بیماران و انتقال آنها به مراکز درمانی می شود.

 

 

 

 

 

کد خبر 2128911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha