۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷

در دیدار با هیات مدیره استقلال مطرح شد؛

چهار راهکار صالحی برای استقلال مالی باشگاه‌ها/ فرصت یک ماهه به مدیران آبی

چهار راهکار صالحی برای استقلال مالی باشگاه‌ها/ فرصت یک ماهه به مدیران آبی

سرپرست وزارت ورزش و جوانان تنها راه گریز از شرایط سختی که باشگاه‌هایی نظیر استقلال و پرسپولیس با آن روبه روهستند را کار عملیاتی عنوان کرد و گفت: برای شعار دادن وقتی باقی نمانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزرات ورزش و جوانان، سیدرضاصالحی امیری در نشست با اعضای هیات مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ضمن بیان مطلب فوق افزود: برای تغییر شرایط زمینه‌های فکری مشترکی داریم که این مسئله ادامه راه را آسان‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی همه باید مانند یک خانواده در کنار یکدیگر برای گریز از این موقعیت بکوشیم تا تیم فوتبال استقلال بتواند قبل از اعزام به تایلند و بازی در جام باشگاه‌های آسیا، خود را ریکاوری کند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان همچنین تصریح کرد: اما راه حل اساسی برای بهبود شرایط تیم‌ها و باشگاه‌ها نمی‌تواند صرف تزریق بودجه دولتی باشد و قصد داریم از این پس بودجه‌ها را بر مبنای منطق توزیع کنیم. باید قبول کنیم که فوتبال در صدر ورزش کشور قرار دارد و موقعیت شما آبروی کشور نیز محسوب می‌شود که باید نه درجهت تخریب گذشته بلکه برای بهبود آینده از تمام قوا و توانایی خود استفاده کنیم.

صالحی امیری با ارایه راهکارهای مناسب خطاب به اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: راهکار من نیز واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در راه استقلال مالی است. مشکل اقتصادی باشگاه‌ها را باید از طریق واگذاری به بخش خصوصی مورد توجه قرار داد. دراین صورت باشگاه‌ها به صورت خودگردان اداره می‌شوند و ما به عنوان حاکمیت و از طریق ابعاد معنوی بر باشگاه‌ها نظارت داشته و به آنها کمک خواهیم کرد.

وی در ادامه به چهار راهکار استقلال مالی برای بهبود شرایط تیم‌ها و باشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: نخستین راه حل پیشنهادی تشکیل شرکت سهامی عام با تخصیص 51 درصد سهام به مردم و  49 درصد به هواداران و بازیکنان و اعضای باشگاه است.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان افزود: دومین راهکار بحث اجاره است که مدیرعامل و هیات مدیره می‌توانند باشگاه را از ما اجاره کنند. بدین صورت که مالکیت از ما و اداره باشگاه از شما خواهد بود.

سومین صالحی امیری توافق با یک مجموعه خصوصی مانند بانک‌ها و دیگر موسسات مالی بود که در این ارتباط خاطرنشان کرد: توافق با مجموعه خصوصی که معذوریت نداشته باشد، می‌تواند راه دیگری برای ایجاد شرایط مطلوب باشد بدین صورت که مجموعه خصوصی سهام باشگاه را خریداری کرده و سرمایه‌گذاری می‌کند و سود حاصله را به حساب باشگاه واریز می‌کند.

وی دربیان چهارمین پیشنهاد به اعضای هیات مدیره عنوان کرد: پیدا کردن سرمایه‌گذار جدی چهارمین راه پیشنهادی ما به شما است که می‌توانید با معرفی 20 نفر که هر کدام  پنج درصد سهام باشگاه را خریداری کرده‌اند به سمت موقعیت‌های بهتر گام برداشت.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: به علاوه تمام موارد بالا درآمدهای ثانویه و جانبی باشگاه مانند تبلیغات نیز کمک شایان توجهی به تیم خواهد کرد و فراموش نکنید که وزارت ورزش و جوانان از شما حمایت همه جانبه معنوی خواهد کرد تا حقوق باشگاه تضعیف نشود.

صالحی امیری در توضیح بحث واگذاری باشگاه‌ها گفت: واگذاری به معنای رهاسازی و خروج ازدایره حاکمیت نیست بلکه به معنای دادن اختیارات به باشگاه برای تامین منابع است که اگر اختیارات خود را عهده‌دار شوید می‌توان هزینه‌ها رابه خوبی تامین کرد.

وی درپایان گفت: فرصت یک ماهه‌ای برای انتخاب راه حل مناسب به شما داده خواهد شد تا با حضور نماینده باشگاه، دو نماینده شامل اقتصاددان وحقوقدان و نماینده وزارت ورزش وجوانان به یک جمع‌بندی کلی برسیم و به فضل الهی تا دو سال آینده شرایط باشگاه استقلال را به وضعیت مطلوب برسانیم.

کد خبر 2130132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha