۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۲

وزیر فلسطینی خبر داد؛

جزئیات آزادی اسرای قدیمی در چندین مرحله

جزئیات آزادی اسرای قدیمی در چندین مرحله

وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطین از جزئیات و زمان آزادی اسرای قدیمی دربند زندان های رژیم صهیونیستی در چندین مرحله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری معا، عیسی قراقع وزیر امور اسرا و آزادگان فلسطین اظهار داشت دومین گروه از اسرای قدیمی 29 اکتبر و سومین گروه 29 دسامبر آزاد خواهند شد.

وی با بیان این مطلب افزود: چهارمین گروه نیز 28 مارس آزاد خواهند شد. این افراد در راستای توافقات ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی در چارچوب از سرگیری مذاکرات سازش آزاد می شوند.

قراقع خاطرنشان کرد: همه اسرای قدیمی بدون در نظر گرفتن پیشبرد روند مذاکرات سازش آزاد خواهند شد و تمام این افراد ساکن نوار غزه یا کرانه باختری هستند.

رژیم صهیونیستی در چارچوب مذاکرات سازش متعهد شده است که حدود 100 اسیر فلسطینی را که پیش از امضای توافقنامه اوسلو در سال 1993 به اسارت درآمده اند را در چند مرحله آزاد کند. در مرحله نخست که پیش از آغاز مذاکرات بود 26 اسیر فلسطینی آزاد شدند.

مذاکرات سازش که از سپتامبر 2010 تاکنون به دلیل توسعه شهرک ها متوقف شده بود طی ماه های اخیر از سر گرفته شده است و نمایندگان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین تاکنون چند بار به طور محرمانه نشست برگزار کرده اند.

کد خبر 2130400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha