۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۲۵

مقامات آسیایی تاکید کردند؛

اقدام نظامی در سوریه مشکلی را حل نمی کند/ لزوم حل بحران سوریه از راه دیپلماتیک

اقدام نظامی در سوریه مشکلی را حل نمی کند/ لزوم حل بحران سوریه از راه دیپلماتیک

مقامات کشورهای آسیایی با تاکید بر حل تنش ها در سوریه از طریق گفتگو و روشهای دیپلماتیک درباره تبعات این اقدام که می تواند سبب بدتر شدن اوضاع و افزایش کشتار شود، هشدار دادند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز هندوستان، همزمان با افزایش فشار ولادیمیر پوتین و رهبران برخی کشورهای عربی علیه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا برای عدم حمله به سوریه، مانموهان سینگ نخست وزیر هند اعلام کرد که هرگونه اقدام نظامی در سوریه باید در چارچوب سازمان ملل باشد.

دهلی نو بر این باور است که جامعه جهانی باید تا زمان تکمیل گزارش بازرسان سازمان ملل درباره ادعای استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه صبر کرده و خویشتنداری خود را حفظ کند.

نخست وزیر هند همچنین خطاب به رهبران گروه 20 اعلام کرد که هند استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه یا هر کشور دیگر را محکوم می کند اما حتی اگر احتمال استفاده از این تسلیحات وجود داشته باشد، باید مدارک مستدل و محکمی در این باره ارائه شود.

دولت هند بر این باور است که هیچ راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد و اختلافات در این کشور باید از طریق گفتگو و روشهای دیپلماتیک حل شود.

این اظهارات درحالیست که ادعاهای بسیاری درباره نقش داشتن گروههای اسلامی هند در سوریه وجود دارد که با واکنش تند گروههای اسلامی در این کشور روبرو شده و این گروهها خواستار ارائه ادله کافی در این باره شده اند.

همچنین عزیز احمد چودری سخنگوی وزارت خارجه پاکستان ضمن هشدار درباره مداخله نظامی خارجی در سوریه اعلام کرد که حمله به این کشور می تواند باعث بی ثباتی منطقه شده و خاورمیانه را درگیر تنش های بیشتر کند.

وی ضمن محکوم کرن استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه از تمام طرفین درگیر در تنش ها خواست تا خویشتنداری خود را حفظ کرده و راه حل مسالمت آمیز را برای حل تنش ها در سوریه انتخاب کنند.

عزیز احمد چودری اعلام کرده است که گزارش سازمان ملل درباره استفاده از تسلیحات شیمایی در سوریه بسیار ضروری بوده و تمام نتایج تحقیقات باید به شیوه ای قابل قبول مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین "بعنیفه امان" وزیر خارجه مالزی ضمن محکوم کردن استفاده از تسلیحات شیمیایی و مخالفت با هرگونه حمله نظامی به سوریه به بهانه استفاده دولت از تسلیحات شیمیایی اقدام نظامی را باعث بدتر شدن اوضاع و افزایش مرگ و میر خواند که مشکلی را در این کشور حل نمی کند. 

وی با اشاره به اشغالگری غرب در لیبی، عراق و افغانستان تاکید کرد که مردم سوریه باید سرنوشت خود را خودشان تعیین کنند و راه حل سیاسی و مذاکره تنها روش موجود برای پایان دادن به بحران در این کشور است. 

کد خبر 2130531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha