۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۷

کارشناسان پیش بینی کردند؛

آمریکا بعد از حمله منتظر درگیری میان گروههای مسلح باشد

آمریکا بعد از حمله منتظر درگیری میان گروههای مسلح باشد

کارشناسان مسائل خاورمیانه به آمریکا هشدار دادند که بعد از حمله به سوریه باید منتظر بروز اختلافات شدید و حتی درگیری میان شورشیان فعال در این کشور عربی باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز در تحلیل خود می نویسد : یکی از کارمندان ارشد وزارت خارجه آمریکا هشدار داد آنگونه که کاخ سفید فکر می کند حمله به سوریه موجب برقراری توازن میان طرف های درگیر در این کشور نمی شود بلکه حتی بعد از این حمله ممکن است شاهد درگیری و بروز تنش میان گروه های شورشی باشیم.

این مقام آمریکایی که همراه با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا به اروپا سفر کرده در ادامه گفت : من انتظار ایجاد تغییرات گسترده در سوریه به محض انجام حمله از سوی آمریکا را ندارم.

این مقام آمریکایی که نیویورک تایمز اشاره ای به نام او نکرده گفت : با حمله محدود آمریکا، جنگ موجود در این کشور همچنان ادامه خواهد یافت و حتی ممکن است با گذر زمان قدرت دولت بیشتر نیز شود، از همین رو من امیدی به نتیجه بخش این حمله ندارم.

این اظهارات در حالی بیان می شود که آمریکا به شدت در پی یافتن متحد و پشتیبان برای حمله به سوریه است و یکی از اهداف سفر جان کری به اروپا نیز همین موضوع محسوب می شود.

کری امروز شنبه در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکت می کند و در روزهای یکشنبه و دوشنبه (فردا و پس فردا) نیز به فرانسه و انگلیس می رود.

در خصوص عدم کارایی حمله محدود به سوریه "جان مک کین" از سناتورهای بانفوذ حاضر در سنا، نیز معتقد است : یکی از اهداف حمله باید تغییر توازن قوا در سوریه به نفع شورشیان باشد اما حمله محدود چنین قابلیتی را ندارد.

به اعتقاد مک کین در حمله به سوریه باید نقاط حساس حکومتی از جمله جنگنده های نیروهای هوایی و دیگر نقاط حساس را منهدم کرد.

در این میان برخی دیگر از قانونگذاران آمریکایی از این نکته در هراس هستند که مبادا حمله به سوریه تبعات سنگینی برای آمریکا در برداشته باشد.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد : البته اختلاف فقط میان موافقان و مخالفان حمله به سوریه در آمریکا نیست بلکه حتی در میان کسانی که از حمله به این کشور حمایت می کنند نیز اختلاف نظرهایی در مورد اینکه حمله به چه صورت باید باشد وجود دارد.

در دو هفته گذشته برخی از مقامات آمریکایی با رهبران گروه های شورشی سوری دیدار و در مورد اهداف مورد نظر در حمله به سوریه گفتگو کرده اند اما با این وجود هنوز اتفاق نظری میان آنها برای آنکه در حمله احتمالی چه اهدافی باید منهدم شود وجود ندارد.

این اختلاف نظر در حالی است که اوباما از پنتاگون (وزارت دفاع) خواسته تا فهرست اهدافی که باید در حمله احتمالی منهدم شوند، افزایش بدهد.

 

 

کد خبر 2130657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha