۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۸

سفیر سوریه در گفتگو با مهر:

ایران همواره پشتیبان ملت و دولت سوریه بوده است/ حامیان جنگ هر روز منزوی‌تر می‌شوند

ایران همواره پشتیبان ملت و دولت سوریه بوده است/ حامیان جنگ هر روز منزوی‌تر می‌شوند

سفیر سوریه در تهران با تقدیر از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه تاکید کرد: ایران همواره تاکید کرده که تجاوز به سوریه، به منزله تجاوز به محور مقاومت در منطقه است.

"عدنان حسن محمود" سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین تحولات این کشور و تلاشهای آمریکا برای آغاز جنگی جدید علیه این کشور اظهارنظر کرد.

وی با تقدیر از حمایتهای همیشگی جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه، اظهار داشت: ایران همواره در مواضعش تاکید کرده که تجاوز به سوریه، به منزله تجاوز به محور مقاومت در منطقه است.

سفیر سوریه در تهران با اشاره به مخالفتهای بین المللی با دخالت نظامی در سوریه تاکید کرد: ما هم اکنون شاهد هستیم که جبهه مخالفان جنگ علیه سوریه هر روز گسترده تر شده و جبهه حامیان جنگ علیه این کشور نیز منزوی تر می شود.

وی با تاکید بر تاثیرگذاری مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خاطرنشان کرد: این مسائل باعث شد که نزدیک ترین همپیمانان آمریکا نیز جرات همراهی با این کشور در حمله به سوریه را پیدا نکنند و موضوع دخالت نظامی را به تعویق اندازند.

عدنان محمود با اشاره به شکست واشنگتن در ایجاد اجماع جهانی علیه سوریه، افزود: حمله به سوریه هرگز اهداف غربیها را محقق نمی کند و تنها شرایط منطقه را به سوی انفجار (اوج بحران) پیش می برد.

سفیر سوریه در تهران با اشاره به سفر اخیر هیئت پارلمانی ایران به دمشق اظهار داشت: این سفر در واقع پیام حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی از دولت و ملت سوریه در برابر هرگونه تجاوز احتمالی محسوب می شود.

وی با اشاره به کارنامه سیاه آمریکا در خاورمیانه، افزود: البته افکار عمومی جهان به خوبی به دروغگویی و فریبکاری دولت آمریکا در راستای آغاز جنگی جدید در منطقه پی برده است. آمریکا طی دهه های اخیر مرتکب جنایات و فجایع مختلفی در منطقه شده و دست آنها به خون بیش از یک و نیم میلیون عراقی آلوده است که این اقدامات از دید مردم جهان و به ویژه کشورهای خاورمیانه پنهان نیست.

گفتگو : محمد علی تخت رونده

کد خبر 2130808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha