۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳

تحولات امنیتی سوریه/

تلفات و خسارتهای سنگین تروریستها در مناطق مختلف/ چندین تروریست سعودی، اردنی و لیبیایی به هلاکت رسیدند

تلفات و خسارتهای سنگین تروریستها در مناطق مختلف/ چندین تروریست سعودی، اردنی و لیبیایی به هلاکت رسیدند

انهدام مقرها و تجهیزات نظامی تروریستها در معلولا و کشته شدن شمار زیادی از تروریستهای تکفیری از جمله چندین تروریست سعودی، اردنی، لیبیایی و کویتی در مناطق مختلف از جمله حمص، حلب و حماه از جمله تحولات مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)یگانهایی از ارتش سوریه در چندین رشته عملیات علیه تجمعات تروریستها در غوطه شرقی و مناطق مختلف حومه دمشق، علاوه بر انهدام سلاحها و مهمات تروریستها، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

خبرنگار سانا از پیشروی نیروهای ارتش به سمت مواضع گروههای تروریستی در معلولا از سمت جاده عین التینه تا میدان اصلی آن و تلفات سنگین تروریستها خبر داد.

بر اساس این گزارش، عملیات ارتش سوریه بر تجمعات تروریستها در اطراف معلولا و هتل سفیر و ورودیهای دیگر آن متمرکز است.

منابع سوری تاکید کردند در عملیات نیروهای ارتش در معلولا، شمار زیادی از تروریستها به هلاکت رسیدند که برخی از آنها ملیت غیر عربی داشتند.

همچنین سرکرده یک گروه تروریستی در برزه که در یکی از تونلهای زیرزمینی مخفی شده بود، به هلاکت رسید و در عملیات دیگر نیروهای ارتش در جوبر، شماری از تروریستها کشته شدند.

حمله نیروهای ارتش به مراکز تجمع تروریستها در عربین، زملکا و هلاکت شماری از تک تیراندازهای تروریست و انهدام مقادیری سلاح و مهمات در مزارع العب و کشته شدن شماری از تروریستها، ادامه عملیات نیروهای ارتش در محور الزمانیه، القاسمیه و البلالیه در غوطه شرقی و انهدام یک خودرو حامل سلاح و مهمات، انهدام یک توپخانه 120 میلی متری در نزدیکی شهر الکسوه، کشته شدن شماری از تروریستها در منطقه الحسینیه و حجیره و انهدام تیربارهای سنگین و درگیری نیروهای ارتش با تروریستها در نزدیکی مسجدی در شهر داریا و کشته شدن شماری از آنها از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

یک منبع نظامی سوری از انهدام موشکهای حرارتی و خمپاره اندازهای تروریستهای جبهه النصره در اطراف هتل سفیر معلولا و در جاده مواصلاتی میان روستاهای حوش عرب و شحتا برتا در حومه دمشق و انهدام شش خودرو حامل سلاح و مهمات به همراه تروریستهایی که سوار آنها بودند خبر داد.

از سوی دیگر در حمله خمپاره ای تروریستها به منطقه الکباس در دمشق، یک شهروند سوری کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

عملیات نیروهای ارتش در حومه لاذقیه نیز به انهدام چندین موشک و تیربار سنگین و هلاکت شماری از تروریستها از جمله چند تروریست سعودی منفجر شد.

یگانهایی از ارتش سوریه با منهدم کردن موشکها و تیربارهای سنگین و مخفیگاههای تروریستها در روستاهای الکرت، مرج خوخه و الشحروره در حومه لاذقیه، شماری از آنها را به هلاکت رساندند که بیشتر آنها سعودی، لیبیایی و اردنی بودند.

به گفته یک منبع سوری، در عملیات نیروهای ارتش، تیربارهای سنگین و مقادیر زیادی مهمات که در دو دستگاه خودرو حمل می شد، منهدم شد و یک تروریست مرد کویتی به نام مقصود الغانم و یک تروریست زن کویتی به نام سلطانه الخالد، دو تروریست اردنی به نامهای قصاب الکمران و رشید الرز و تروریست لیبیایی به نام دحروج ابوقبه، یک تروریست سعودی به نام برکات عطار و تروریستهای مغربی به نام اسماعیل عزیز و فارس الشوا و شکری عبدالرحمن به هلاکت رسیدند.

این منبع افزود همچنین در روستای مرج خوخه چندین تروریست به هلاکت رسیدند که دو تروریست سعودی به نامهای عدنان العتیبی و جاسم الخلف و یک تروریست لیبیایی به نام مقصود الشمره و همچنین یک تروریست مغربی به نام الصوفی در میان کشته شدگان به چشم می خورند.

همچنین چند موشک دست ساز و چهار تیربار سنگین در این عملیات منهدم شد.


هلاکت چندین تروریست سعودی و اردنی در درعادر عملیات نیروهای ارتش در درعا و حومه آن، علاوه بر انهدام یک انبار سلاح و مهمات و مقرهای تروریستها، شمار زیادی از آنها از جمله چند تروریست اردنی و سعودی به هلاکت رسیدند.

در شهرک الحراک در حومه درعا هم، چندین تروریست به هلاکت رسیدند. در مناطق نافعه، عین ذکر، الشجره، سحم الجولان، تسیل، البصاله و المکرز شماری از تروریستها کشته شدند که در میان آنها سه تروریست اردنی به نامهای الطویل، محمود الحاج، سفیان خلیل و دو تروریست سعودی به نامهای سلیمان عبدالعزیز المطیری و قاسم العنزی به چشم می خورند.

هلاکت شمار زیادی از تروریستها و انهدام یک کارگاه ساخت بمبهای دست ساز و هفت خودرو حامل سلاح و مهمات در حلب و حومه آن از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

در عملیات نیروهای ارتش در حومه ادلب، مقادیر زیادی سلاح و مهمات و یک موشک انداز تروریستها منهدم و شماری از تروریستها از جمله سرکرده گردان موسوم به احرار سراقب و سرکرده گروه موسوم به لواء صقور الشام به هلاکت رسیدند.

در حمص و حومه آن نیز، ارتش سوریه علاوه بر انهدام یک  انبار سلاح و مهمات، شماری  از تروریستها را به هلاکت رساند.


انهدام یک انبار سلاح و مقادیری موشک در حومه حماه و کشته شدن شماری از تروریستها و حمله یک گروه تروریستی به یکی از خطوط انتقال نفت در حومه دیرالزور از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.
 

کد خبر 2131146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha