۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۰

شیطنت کمیته اطلاعاتی سنا پیش از تصمیم گیری نهایی درباره سوریه/ انتشار 13 ویدئوی مشکوک علیه دمشق

شیطنت کمیته اطلاعاتی سنا پیش از تصمیم گیری نهایی درباره سوریه/ انتشار 13 ویدئوی مشکوک علیه دمشق

رسانه های خبری از انتشار 13 ویدئوی مشکوک و آماده شده از سوی گروههای مسلح علیه دولت سوریه توسط کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا پیش از تصمیم گیری نهایی درباره حمله احتمالی نظامی به سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز هندوستان، همزمان با افزایش فشارهای کاخ سفید علیه کنگره برای اقدام نظامی در سوریه، کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا 13 ویدئو را منتشر کرد که در آن ادعا شده دولت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی در سوریه استفاده کرده است.

این تصاویر تنها چند روز پیش از تصمیم گیری سنای آمریکا درباره حملات نظامی محدود علیه دولت بشار اسد به درخواست باراک اوباما و در ادامه جوسازی ها علیه سوریه منتشر می شود.

این ویدئوها پنجشنبه گذشته ابتدا برای اعضای کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا پخش شد و سپس در اختیار شبکه سی ان ان قرار گرفت و گفته می شود که انتشار ویدئوهای مذکور بخشی از تلاشها برای آماده کردن افکار عمومی در خصوص حمله به سوریه است.

این درحالیست که نظرسنجی ها همواره حکایت از مخالفت اکثر مردم آمریکا با گزینه نظامی در سوریه و حمایت تنها شمار معدودی از مردم این کشور با طرح باراک اوباما علیه نظام بشار اسد دارد.

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در بیانیه ای ادعا کرده است که "مرکز منبع آزاد آمریکا" این 13 ویدئو را روز 21 آگوست، هنگام استفاده دولت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی در نزدیکی دمشق ضبط کرده و تمام این ویدئوها توسط کاربران مخالف نظام بشار اسد در شبکه توئیتر قرار گرفته است.

دیانا فاینستاین رئیس کمیته سنای آمریکا با اشاره به تبدیل 170 ویدئو به 13 ویدئو ادعا کرد که این ویدئوها حاوی نکات بسیار ارزنده ای درباره استفاده دولت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی است.

به نوشته تایمز هندوستان، همزمان با سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به اروپا با هدف جلب اعتماد و حمایت همپیمانان خود برای حمله احتمالی به سوریه، انتظار می رود که سنا در اوایل هفته جاری در این باره تصمیم بگیرد.

کد خبر 2131158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha