۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴

یک تصویر، یک خبر /

جدیدترین جزئیات آرایش جنگی کشورهای غربی در خاورمیانه و دریای مدیترانه

جدیدترین جزئیات آرایش جنگی کشورهای غربی در خاورمیانه و دریای مدیترانه

تهدیدهای آمریکا برای حمله نظامی به سوریه به اوج خود رسیده و در همین رابطه در روزهای گذشته خبرهایی درباره حرکت ناوهای جدید روسی و ایتالیایی به سمت دریای مدیترانه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه تصویری منتشر کرده که در این تصویر جزئیات استقرار نیروها و جنگ افزارهای غربی در خاورمیانه و دریای مدیترانه قید شده است.

بر اساس جزئیات موجود در این نقشه، در دریای سرخ هفت فروند میراژ فرانسوی و پنج ناو آمریکایی مستقر هستند. این پنج ناو عبارتند از یو اس اس نیمیتز ( البته این ناو به سمت مدیترانه حرکت کرده)، یو اس اس پرینستون، یو اس اس ویلیام لارنس، یو اس اس استوک دیل و یو اس اس شاپ.

در خلیج فارس پنجمین ناوگان ارتش آمریکا در آن مستقر است و علاوه بر آن در ناو یو اس اس ترومن، 700 تفنگدار دریایی و شش فروند جنگنده رافائل ارتش فرانسه مستقر هستند.

در  سوریه 650 سایت موشک ضد هوایی، هزار موشک زمین به هوای روسی، 365 فروند جت و دو رزمناو نیز در آبهای این کشور مستقر هستند.

در ترکیه علاوه بر آنکه دو پایگاه نظامی ازمیر و اینجرلیک در اختیار نظامیان آمریکایی است برخی جنگ افزارهای ناتو (سازمان آتلانتیک شمالی) نیز استقرار یافته است.

بر همین اساس در دریای سیاه سه ناو روسی نیکول فیلچنکف، سمتلیوی، و ناستویچیوف و در شمال یونان چهار ناو روسی نوووچرکاسک، مینسک، مسککوا، و پریازوف حضوردارند.

در دریای مدیترانه نیز روسیه پنج ناو به نام های نئوستراشیمی، الکساندر شابالین، آدمیرال نولسکی، پرس وت، و آدمیرال پانتلیوف مستقر کرده است.

در این منطقه علاوه بر روسیه چند زیر دریایی که متعلق به آمریکا، فرانسه و انگلیس هستند نیز حضور دارند.

تا کنون در دریای مدیترانه پنج ناو آمریکایی یو اس اس رامیج، یو اس اس باری، یو اس اس گراولی، یو اس اس استوات، و یو اس اس سن آنتونیو حضور دارند که البته باید ناو یواس اس نمیتز را نیز به این ناوها اضافه کرد.

در اردن و در نزدیکی مرز سوریه، هزار نفر از نظامیان آمریکایی مستقر هستند.  

 علاوه بر این موارد، در آب های ایتالیا که فاصله چندانی تا دریای مدیترانه ندارد ششمین ناوگان ارتش آمریکا مستقر است .

کد خبر 2131293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha