۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱

تحولات پاکستان/

بازداشت 36 شبه نظامی در کراچی/ 7 نفر در ارتباط با طرح ترور مشرف بازداشت شدند

بازداشت 36 شبه نظامی در کراچی/ 7 نفر در ارتباط با طرح ترور مشرف بازداشت شدند

بازداشت هفت نفر در ارتباط با طرح ترور پرویز مشرف، ادامه تبادل آتش میان ارتش هند و پاکستان در منطقه کشمیر، بازداشت 36 نفر در کراچی و آزادی 9 عضو دیگر طالبان از جمله رویدادهای اخیر پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، پلیس هند اعلام کرد که در پی حمله به منطقه تحت کنترل کشمیر در 35 کیلومتری جنوب شهر سرینگر دست کم 9 نفر از جمله پنج پلیس و دو پرسنل نیروی ذخیره هندی زخمی شدند.

یک افسر ارشد پلیس در شهر پولواما اعلام کرد که شبه نظامیان مظنون یک نارنجک را به سوی پلیس در این شهر پرتاب کرده که سبب ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شده و مجروحان نیز فورا به بیمارستان منتقل شدند.

خبر دیگر اینکه مقامات هندی اعلام کردند ارتش هند و پاکستان بار دیگر در خط کنترل منطقه کشمیر در 185 کیلومتری نوب غرب شهر سرینگر به تبادل آتش پرداختند.

همچنین دولت پاکستان با هدف نشان دادن تمایل خود برای برقراری صلح و آرامش در منطقه و تسهیل در روند مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان 7 شبه نظامی دیگر را آزاد کرد و شمار افراد آزاده شده به 32 نفر رسید.

به نوشته شینهوا، دولت پاکستان فرآیند آزادی زندانیان طالبان را به درخواست دولت افغانستان در نوامبر گذشته آغاز کرده است. البته دولت افغانستان خواستار آزادی عبدالغانی برادر از زمان بازداشت وی شده است اما اسلام آباد تاکنون به این درخواست پاسخ نداده است.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند که در دومین روز عملیات کماندوهای پاکستانی در شهر کراچی علیه تروریست ها 36 فرد دیگر بازداشت شدند که بدین ترتیب آمار افراد بازداشت شده در دو روز گذشته به 68 نفر رسید.

همچنین مقامات پاکستانی با اشاره به حمله آژانس های اطلاعاتی به محل تشکیلات شبه‌ نظامیان "لشگر جنگوی" که قصد ترور پرویز مشرف رئیس‌ جمهوری سابق این کشور را داشتند، از بازداشت هفت نفر از جمله سه زن در این رابطه و کشف مقادیر بسیار مواد منفجره، کلاشینکف، اسلحه‌ های کمری، نارنجک‌ های دستی، وسایل جاسوسی، اسباب بازی‌ های پر شده با مواد منفجره، دستگاه‌ های کنترل از راه دور و دستگاه بیسیم از زیر زمین خانه‌ ای در منطقه "گلشن کشمیر" اسلام‌ آباد خبر دادند.

در پی خنثی شدن این طرح و تهدیدات شبه‌ نظامیان لشگر جنگوی، یک مقام ارشد وزارت کشور پاکستان در گفتگو با نیشن از درخواست شماری از وزرای سابق از وزارت کشور برای افزایش تدابیر امنیتی خبر داد. 

کد خبر 2131400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha