۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۰۴

حمله شبه نظامیان به مقر پلیس در شمال غرب پاکستان/ درخواست شریف از احزاب برای حمایت از صلح با طالبان

حمله شبه نظامیان به مقر پلیس در شمال غرب پاکستان/ درخواست شریف از احزاب برای حمایت از صلح با طالبان

حمله شبه نظامیان به مقر پلیس در شمال غرب پاکستان، کشته و زخمی شدن 11 نفر و تلاش نخست وزیر برای جلب حمایت احزاب از صلح با طالبان از جمله رویدادهای اخیر این کشور به شمار می رود. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، رسانه های پاکستانی گزارش دادند که امروز دوشنبه در پی حمله شبه نظامیان به مقر پلیس در منطقه کوهات در شمال غرب این کشور دست کم چهار نفر از جمله دو عامل انتحاری کشته و هفت فرد دیگر زخمی شدند.

خبر دیگر اینکه نواز شریف نخست وزیر پاکستان در کنفرانسی با حضور رهبران سیاسی و مذهبی این کشور در اسلام آباد اعلام کرد که باید توافق ملی درباره چگونگی مقابله با تروریسم و دیگر چالش های مهم کشور از جمله مشکلات اقتصادی و انرژی به دست آید.

وی از رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان خواست تا پیشنهادهای خود را برای اتحاذ سیاست امنیت ملی این کشور که همچنین شامل مذاکره با طالبان می شود، مطرح کنند.

نواز شریف اعلام کرد: همزمان با کشته شدن 40 هزار نفر در جریان حملات تروریستی، اولویت دولت باید مذاکره با طالبان با هدف پایان دادن به خشونت و درگیری باشد و اگر دودستگی میان احزاب در زمینه چگونگی مقابله با تروریسم وجود داشته باشد، پاکستان بیشتر متضرر می شود.

کد خبر 2132336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha