۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۱۳

مالکی خبر داد؛

آمادگی امنیتی در عراق در واکنش به حمله احتمالی آمریکا به سوریه

آمادگی امنیتی در عراق در واکنش به حمله احتمالی آمریکا به سوریه

آمادگی امنیتی نیروهای ارتش عراق در واکنش به حمله احتمالی آمریکا به سوریه و اظهارات مشاور نخست وزیر عراق در این باره از جمله خبرهای این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی الموسوی مشاور اطلاع رسانی نوری المالکی نخست وزیر عراق در گفتگو با رادیو سوا اظهار داشت: در واکنش به حمله احتمالی آمریکا به سوریه، عراق اقدامات امنیتی قاطعی را برای تامین امنیت سفارتخانه ها و منافع غربی در عراق اتخاذ کرده است.

وی بر مخالفت کشورش با تجاوز نظامی به سوریه تاکید کرد. شایان ذکر است نوری المالکی و اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق درباره سوریه موضع واحدی اتخاذ کرده اند و هر دو با دخالت نظامی در سوریه مخالفت کرده اند.

در همین راستا "علی گیدان" فرمانده نیروهای زمینی ارتش عراق در گفتگو با رادیو سوا از آمادگی ارتش این کشور برای حمایت از مرزهای غربی عراق در صورت حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه خبر داد.

وی با بیان این مطلب افزود: یگان های نظامی بیشتری به مناطق مرزی عراق اعزام شده اند و نیروهای عراقی از نزدیک عملیات قاچاق و نفوذ افراد از سوریه به عراق و بالعکس را زیر نظر دارند.

خاطرنشان می شود "سعدون الدلیمی" وزیر دفاع عراق شنبه گذشته به طور سرزده از مناطق مرزی عراق و سوریه بازدید کرد و در جریان اقدامات نظامی برای تامین مرزهای عراق در آستانه حمله احتمالی واشنگتن به سوریه قرار گرفت.

 

کد خبر 2131491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha