۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۰۰

گزارشی خبری مهر/

سوریه و شباهت های خطرناک به عراق در آستانه سالگرد 11 سپتامبر

سوریه و شباهت های خطرناک به عراق در آستانه سالگرد 11 سپتامبر

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل : سنای آمریکا از امروز دوشنبه بنا به خواسته باراک اوباما بررسی طرح حمله به سوریه را آغاز می کند در این میان دروغ پردازی های مقامات کاخ سفید و شبیه بودن این دروغ ها به ماجراهای منجر شده به حمله عراق در سال 2003 سبب نگرانی شدید افکارعمومی شده است.

تعطیلات کنگره آمریکا پایان یافته و بررسی طرح حمله به سوریه از امروز دوشنبه در کپیتال هیل آغاز می شود.

انتظار می رود سنا امروز درباره این طرح رای گیری کند و مجلس نمایندگان نیز ظرف سه شنبه و یا چهارشنبه درباره این طرح رای گیری خواهد کرد.

البته "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که نتیجه بررسی این طرح تا روز جمعه 13 سپتامبر(22 شهریور) مشخص شود. در این میان علاوه بر آنکه کنگره این طرح را بررسی می کند قرار است فردا سه شنبه نیز "باراک اوباما" رئیس جمور آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید درباره موضوع سوریه صحبت کند.

اما علاوه بر اوباما، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا نیز به طور موازی تلاش هایی را برای قانع کردن کشورهای دیگر در جهت حمایت از حمله به سوریه انجام می دهد. در همین رابطه کری امروز در لندن با مقامات انگلیس دیدار خواهد کرد.

مقامات آمریکایی برای قانع کردن کشورهای دیگر در خصوص این حمله دست به دروغ پردازی زده و در حالی که هنوز نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل مشخص نیست، مدعی هستند که دولت سوریه عامل استفاده از تسلیحات شیمیایی بوده است.

شدت دروغ پردازی های مقامات آمریکایی در این رابطه به حدی است که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه، جان کری را یک دروغگو خوانده و همین امر موجب واکنش واشنگتن شده است.

برای مشخص شدن دروغ پردازی آمریکا در این خصوص می توان به سخنان رئیس دفتر کاخ سفید اشاره کرد. 

"دنیس مک دانا" رئيس دفتر کاخ سفید، اعتراف کرده که هنوز شواهد کاملا متقنی از کاربرد سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه در دست نیست.

این موضع همچنین موجب شده تا اغلب کارشناسان اعتقاد داشته باشند که آمریکا همان گونه که در سال 2003 میلادی برای حمله به عراق دست به سند سازی و دروغ پردازی کرد در مورد سوریه نیز همین کار را انجام می دهد.

این اعتقاد کارشناسان در کنار گزارش مفصل رویترز در مورد نبود هچ گونه سندی برای متهم کردن بشار اسد به استفاده از تسلیحات شیمیایی، نشان می دهد که آمریکا 2013 در همان مسیر آمریکای 2003 حرکت می کند.

علاوه بر این موضوع،  اینکه نمایندگان کنگره نگران تکرار فاجعه عراق در سوریه هستند نیز نشان می دهد که حتی خود مقامات آمریکایی نیز اعتقادی به آنچه ساکنان کاخ سفید در مورد تسلیحات شیمیایی در سوریه می گویند ندارند.

هیاهوی رسانه های غربی و جنجال سازی آنها در خصوص سوریه را نیز باید به تلاش های مردان کاخ سفید علیه این کشور عربی اضافه کرد و تمام این اتفاق ها در حالی انجام می شود که جهان در آستانه 11 سپتامبر قرار دارد. دو روز دیگر دوازدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر است. حادثه ای که بر اساس آن آمریکا لشکر کشی به افغانستان و عراق را پی ریزی کرد.

اکنون با توجه به نزدیک شدن به این تاریخ و آغاز بررسی طرح حمله به سوریه در کنگره و در نظر گرفتن نفوذ لابی صهیونیست ها در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، آیا 11 سپتامبر 2013 شاهد اتفاق تاریخی دیگری خواهد بود؟

گزارش از عبدالحمید بیاتی

کد خبر 2132088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha