۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۰

روزنامه انگلیسی:

حمله اوباما به سوریه بر سر ایران و اسرائیل است نه سلاح شیمیایی

حمله اوباما به سوریه بر سر ایران و اسرائیل است نه سلاح شیمیایی

"منتقدان اوباما اعتقاد دارند وی هدف اصلی خود را از حملات نظامی به سوریه پنهان کرده است: آنها به دنبال سرنگونی نظام ایران هستند."

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه دیلی میل در مطلبی به نقل از کارشناسانی که درباره گفته‎های واقعی اوباما تردید دارند می‎نویسد در حالی که وی با هیجان به دنبال جلبِ حمایت از حمله آمریکا به سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی است، اما انگیزه واقعی از ورود در این جنگ داخلی، ممانعت از رسیدن هرگونه آسیبی به رژیم صهیونیستی است.

باب دریفوس، خبرنگار باسابقه روزنامه The Nation در بررسی آن از نفوذ شدید لابی‏‎ها در تنظیم و عدم توجیه راهبردی طرح سخن گفته و اصل آن را مبنی بر محافظت از رژیم اشغالگر قدس دانسته که با دقت پنهان مانده است.

کارشناسان غربی ابراز نگران کرده‎اند سوریه یا متحدان منطقه‎ای کشور در واکنش به اقدام فوق، به اهدافی در سرزمین‎های اشغالی شلیک کنند.

به نوشته روزنامه انگلیسی: "مراودات آمریکا با اسرائیل؛ از زمان ایجاد ادامه داشته است و رئیس جمهور اوباما -در دوران عهده‏‎داری مسئولیت خود- ارتباطات نزدیک را تصریح کرده است."

در ادامه آمده است، کاخ سفید از ابتدا بحران سوریه را با مساله ایران مرتبط دانسته است.

دیلی میل، می‎نویسد که تا رای‎گیری روز سه شنبه کنگره درباره اقدام نظامی علیه سوریه، اوباما باید اکثریتی از نمایندگان را متقاعد کند که اقدام فوق در راستای منافع آمریکاست. آنها پیش‎بینی کرده‏‎اند که ایران واکنش نشان خواهد داد.

دنیس مک‎دانو، رئیس دفتر کاخ سفید روز یک شنبه پنج مصاحبه در جهت متقاعد کردن کنگره به نفع حمله به سوریه داد

نویسنده همچنین به صحبت‎های محمد جواد ظریف -وزیر امور خارجه ایران- در سفر روز یک شنبه به عراق اشاره کرده است که از آمریکا خواسته است که در منطقه دخالت نکند و می افزاید که وی در قسمتی از صحبت‎هایش به جای فارسی، از انگلیسی استفاده کرد تا بتواند بدون واسطه حرف‎هایش را به آمریکا و متحدانش بزند.

اوباما امروز شش مصاحبه خواهد داشت و انتظار می‎رود در آستانه رای کنگره درباره حمله موشکی، سخنرانی عمومی روز سه شنبه انجام دهد.

 

کد خبر 2131786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha