۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹

زیر سوال رفتن قابلیت‎های سیاست خارجی آمریکا پس از اظهارنظر درباره ایران

زیر سوال رفتن قابلیت‎های سیاست خارجی آمریکا پس از اظهارنظر درباره ایران

پس از امیدوری‎های واهی سفیر آمریکا در سازمان ملل در زمینه تغییر موضع ایران در حمایت از نظام سوریه، قابلیت‎های تیم سیاست خارجه آمریکا بصورت جدی زیر سوال رفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال انتشار اخباری مربوط به اظهار نظرهای سامانتا پاور -سفیر آمریکا در سازمان ملل- درباره امیدواری تیم مشاوران اوباما درباره موضع ایران در زمینه نظام سوریه، رسانه‏‏‎های این کشور به طور جدی قابلیت‎های وی را زیر سوال برده‎اند.

سایت FrontPage Mag در این زمینه نوشته است: "نمی‎توانم درک کنم که چه افکاری از سلول‎های کوچک خاکستری اوباما خطور کرده است، اما به نظر می رسد سامانتا پاور که یک متخصص جهانی در امور بین‎الملل است، درک بسیار کمی از دنیای حقیقی دارد و شاید هم از جهان دیگر آمده باشد."

در مطلب Washington Examiner آمده:

"ایران متحملِ تحریم‎های اقتصادی است که با هدف کاهش سرعت برنامه هسته‎ای کشور اعمال شده است، اما تیم رئیس جمهور اوباما اعتقاد داشتند که ممکن است نظام [ایران] بر سر موضوع استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ داخلی سوریه .... بشار اسد را تنها بگذارد.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل، امیداوار بود که تیمی از بازرسان سازمان ملل -که بسیاری از آنها رابطه طولانی مدتی به رهبران ایران دارند- گزارشی را برای ایران بنویسند که آنها را متقاعد می‎کند که هم پیمان خود را رها کنند. این مساله به نفعِ آمریکا می‎شد.

 پاور در بخشی از سخنرانی خود در زمینه مداخله در سوریه به "مرکز پیشرفت آمریکا" گفت: "با سازمان ملل همکاری کردیم تا گروهی از بازرسان تشکیل شود و شش ماه به فعالیت تلاش کردیم تا امکان ورود به کشور را پیدا کنند. منطق ما بر این استوار بود که حضور تیم بازرسی فوق در کشور، مانع از حملات آینده خواهد شد."

وی افزود: "حتی اگر این رخ ندهد، حداقل، فکر کردیم شاید شواهدی که بدست خواهند آورد روسیه و ایران -که خود قرمانی حملات فجیع شیمیایی صدام حسین در سال 1987-1988 بوده است- را متقاعده خواهد کرد تا از حمایت از نظام دست بردارند."

کد خبر 2131003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha