۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

افزایش نگرانی ها از عواقب ماجراجویی کاخ سفید/

نظر مردم، از واشنگتن پست تا سی بی اس/در آمریکا کسی خواهان حمله به سوریه نیست

نظر مردم، از واشنگتن پست تا سی بی اس/در آمریکا کسی خواهان حمله به سوریه نیست

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل : همزمان با عقب نشینی موقت دولت آمریکا از حمله به سوریه، نظرسنجی های متعددی در این کشور انجام شده که تمام آنها از مخالفت اکثریت مردم آمریکا با ماجراجویی نظامی در این کشور عربی حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه های واشنگتن پست، نیویورک تایمز، خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه های خبری تلویزیونی همچون سی بی اس، سی ان ان و پی بی اس در روزهای اخیر نظرسنجی هایی را در خصوص تایید و یا رد تصمیم کاخ سفید برای حمله به سوریه انجام کرده اند که نتایج همه آنها حکایت از مخالفت با این جنگ دارد.

در همین رابطه نظرسنجی سی ان ان که با همکاری موسسه او آر سی اینترنشنال، انجام شده نشان می دهد که از هر 10 آمریکایی، هفت نفر (70 درصد) معتقدند که حمله به سوریه آمریکا را به اهدافی که از این حمله دنبال می کند نمی رساند.

بر اساس این نظرسنجی، 70 درصد از مردم آمریکا نیز معتقدند که ورود این کشور به جنگ داخلی سوریه به نفع آنها نیست.

نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی نیوز نیز نشان می دهد که 64 درصد از مردم آمریکا با حمله به سوریه مخالف هستند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، میزان مخالفت با حمله به سوریه در مقایسه با هفته گذشته پنج درصد بیشتر شده است. بر اساس نظرسنجی این دو مرکز گویا مخالفت با حمله به سوریه در میان جمهوریخواهان بیش از دموکرات هاست به طوریکه 71 درصد از جمهوریخواهان آمریکا با طرح اوباما برای حمله محدود به سوریه مخالف هستند.

در این میان سی بی اس یک نظرسنجی مفصل انجام داده و علاوه بر طرح سوال درباره موافقت و یا مخالفت با حمله به سوریه، پرسش های دیگری را نیز مطرح کرده است.

سی بی اس از مردم آمریکا در مورد نحوه مدیریت بحران سوریه از سوی اوباما سوال کرده است.

بر اساس ایبن نظرسنجی 56 درصد از مردم آمریکا معتقد بودند که اوباما این بحران را بد هدایت کرده که البته نظر مخالف در میان جمهوریخواهان بسیار بیشتر بود و 77 درصد از حامیان این حزب نحوه مدیریت بحران سوریه از سوی اوباما را قبول نداشتند. 

60 درصد از مردم مستقل آمریکا که گرایشی به جمهوریخواهان و یا دموکرات ها ندارند نیز معتقد بودند که اوباما بحران سوریه را بد مدیرت کرده است.

پرسش دیگر سی بی اس در مورد این بود که آیا دولت اوباما به خوبی توضیح داده که با چه هدفی قصد حمله به سوریه را دارد.

79 درصد از مردم آمریکا معتقد بودند که دولت اوباما توضیح مناسبی در مورد اهداف خود در سوریه نداده است.

در پاسخ به این پرسش، 88 درصد از جمهوریخواهان، 69 درصد از دموکرات ها و 80 درصد از مستقل ها اعتقاد داشتند که کاخ سفید توضیح مناسبی در بیان اهداف آمریکا برای حمله به سوریه به مردم آمریکا نداده است.

پرسش بعدی این شبکه خبری درباره موافقت یا مخالفت با حمله به سوریه بود.

بر اساس نتایج منتشر شده، 61 درصد از مردم آمریکا با حمله به سوریه مخالف هستند که این مخالفت در میان جمهوریخواهان 65 درصد، در میان دموکرات ها 50 درصد و در میان افراد مستقل 67 درصد است.

در همین رابطه نظرسنجی موسسه پیو و یو اس ای تودی نیز نشان می دهد که 63 درصد از مردم آمریکا با حمله به سوریه مخالف و فقط 28 درصد با حمله هوایی به این کشور عربی موافق هستند.

رسانه دیگری که اقدام به نظرسنجی در این رابطه کرده خبرگزاری آسوشیتدپرس است. این خبرگزاری از بیش از یک هزار نفر از مردم آمریکا در مورد حمله به سوریه سوال کرده که اغلب آنها حتی با حمله محدود به این کشور عربی نیز مخالف بودند.

بر اساس نتایج نظرسنجی آسوشیتدپرس، 53 درصد از مردم آمریکا از این نکته هراس دارند که حمله به سوریه سبب درگیر شدن طولانی مدت آمریکا در این جنگ شود.

-------------------

گزارش از عبدالحمید بیاتی

کد خبر 2132692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha