۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۴۱

شیخی:

70درصد جمعیت استان مرکزی عضو تعاونی ها هستند/32 هزار اشتغال زایی در تعاونی

70درصد جمعیت استان مرکزی عضو تعاونی ها هستند/32 هزار اشتغال زایی در تعاونی

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: پنج هزار و 308 شرکت تعاونی در استان مرکزی با 993 هزار و 244 نفر عضو می باشند که با در نظر گرفتن آخرین آمار سرشماری نفوس جمعیت استان مرکزی بیش از 70 درصد جمعیت استان مرکزی را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر شیخی در هشتمين جشنواره تعاوني هاي برتر استان مركزي در اراك افزود:شهرستان اراک با یک هزارو 668 شرکت تعاونی و 433 هزارو600 نفر عضو بیشترین و شهرستان آشتیان با 82 شرکت تعاونی و 17 هزار و 397 نفر عضو کمترین آمار تشکیل تعاونی را به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: اشتغال زایی تعاونی ها در استان مرکزی 32 هزار و 683 نفر می باشد.

وی در خصوص تعاونی بانوان اظهارداشت: کل شرکت های تعاونی 386 مورد با 4 هزار و 823 عضو که 2 هزار و 559 نفر اشتغال زایی نموده است.

مدیر کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت:ازهفته تعاون سال قبل تا کنون 173 شرکت تعاونی در گرایش های مختلف با یک هزار و 743 نفر عضو که به ترتیب یک هزار و 216 نفر مرد و 527 نفر زن می باشد.

شیخی اضافه کرد: که پیش بینی یک هزار و862 نفر فرصت شغلی در استان مرکزی می باشد که در طی همین مدت تعداد 123 طرح تعاونی با سرمایه گذاری کل 764 میلیارد ریال جهت دریافت مبلغ 479 میلیارد ریال تسهیلات با پیش بینی 565 فرصت شغلی که به بانک های عامل معرفی شده است.

وی ادامه داد: از تعداد 565 فرصت شغلی تعداد 91 طرح با رقم 322 میلیارد ریال تسهیلات با 399 فرصت شغلی مصوب و تا کنون 59 طرح تعاونی با رقم 169 میلیارد ریال و 246 نفر فرصت شغلی موفق به عقد قرارداد و40 طرح تعاونی با رقم 67 میلیارد ریال تسهیلات و 138 نفر فرصت شغلی تسهیلات خود را دریافت نموده اند.

شیخی در خصوص طرح های افتتاحی در هفته دولت اظهارداشت: 19طرح تعاونی در گرایش های مختلف با تعداد 304 نفر عضو با سرمایه گذاری کل 166 میلیارد ریال و تسهیلات اخذ شده 58 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 303 نفر در هفته تعاون به صورت همزمان به بهره برداری رسید.

121 شرکت تعاونی در گرایش های مختلف در سایت ثبت نام نموده اند

وی در خصوص هشتمین جشنواره ملی تعاونی های برتر افزود: از مجموع 121 شرکت تعاونی که در گرایش های مختلف در سایت ثبت نام نموده اند 16 شرکت تعاونی که امتیاز بالاتری نسبت به بقیه کسب نمودند انتخاب شدند.

وی گفت: ما باید به اینکه عضو یک تعاونی هستیم، روحیه جمع گرایی داریم و در کنار هم می باشیم افتخار کنیم.

شیخی اظهارداشت: هر کسی در بحث تعاونی باید از خودش شروع کند و این فرهنگ را غنی کند و به تعاون و فرهنگ تعاون احترام بگذارد.

وی در خصوص تعاونی های دانش بنیان افزود: امروزه تعاونی های دانش بنیان خیلی مطرح می باشند و اندیشه با عمل گره خورده است و باید ایده های ناب وارد چرخه های اقتصادی شوند .

شیخی در پایان افزود: تعاونی هادر ایران و سایر کشورها در جذب اقشار کم درآمد بسیار موثر هستند و باعث کاهش هزینه ها و قیمت ها بوده است در شرایط سخت اقتصادی و دردوران 8 سال دفاع مقدس شاهد حضور چشمگیروموثر آنان بودیم.

تعاون در اصول اعتقادی ما ریشه دارد

معاون برنامه ريزي استانداري مركزي گفت: تعاون در تحقق عدالت اجتماعي و اقتصادي نقش بسيار موثرمی باشد و ریشه در اصول اعتقادی ما دارد.

محمدرضا عاشوري در هشتمين جشنواره تعاوني هاي برتر استان مركزي افزود: ما به وجود شركت هاي تعاوني افتخار می کنیم وهرروز نیز شاهد افزایش اعضای تعاونی ها هستیم.

وی ادامه داد: تعاونی ها  در توسعه كشور در بخش هاي مختلف به ويژه اقتصاد بسيار تاثيرگذارند كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

عاشوری اظهار داشت: امروز از یک میلیون و 400 هزار نفری که در استان مرکزی زندگی می کنند در حدود یک میلیون نفر آنان عضوی از تعاونی ها می باشند که این نشان دهنده هم افزايي در شركت هاي تعاوني است و اين امر يكي از نقاط بسيار مهم و مثبت اين بخش است.

وی بیان داشت: گرچه سابقه کاری ما در بخش تعاون 34 سال می باشد ولی در این مدت کوتاه تجربیات خوبی در زمینه تعاون و نقش آن در توسعه منابع اقتصادی کسب نموده ایم.

وی در پایان افزود: در خصوص تعاونی ها حرکت های خوبی آغاز شده است ولی این حرکت به سرعت نیازمند است ما باید به مواهب تعاونی ها پی برده و باعث تولید شویم  که اگر این مهم صورت گیرد به طبع منجر به افزایش تعاونی ها می گردد.
 

کد خبر 2133012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha