۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۲۸

شیخی:

990 پرونده مشاغل سخت و زیان آور در استان مرکزی تایید شد

990 پرونده مشاغل سخت و زیان آور در استان مرکزی تایید شد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: از هزار و 710 پرونده مشاغل سخت و زیان آور 990 پرونده آن تایید شده است.

 ناصر شیخی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: كارهاي‌ سخت‌ و زيان‌ آور كارهايي‌ است‌ كه‌ در آنها عوامل‌ فيزيكي‌، شيميايي‌، مكانيكي‌ و بيولوژيكي‌ محيط‌ كار غيراستاندارد بوده‌ كه‌ در اثر اشتغال‌ كارگر تنشي‌ به‌ مراتب‌ بالاتر از ظرفيت‌هاي‌ طبيعي‌ در فرد ايجاد مي‌شود كه‌ نتيجه‌ آن‌ بيماري‌ شغلي‌ و عوارض‌ ناشي‌ از آن‌ مي‌باشد.

وی با بیان اینکه این پرنده های مشاغل سخت و زیان آور در شش ماهه اول سال جاری در کمیته مربوطه بررسی شده است اظهارداشت: تعداد پرونده های تجدید نظر شده نیز 258 مورد بوده که از این تعداد 28 شغل مورد تایید قرار گرفته اند.

شیخی از کاهش 9 درصدی حوادث ناشی از کار در استان مرکزی خبر داد و گفت: حوادثي  كه درحين انجام وظيفه وبه سبب آن براي بيمه شده در ششماهه اول سال جاری اتفاق افتاده با بازرسی و حضور فعال بازرسان کار این اداره کل در کارخانجات و شرکت های تولیدی و خدماتی کاهش داشته است.

حوادث ناشي از كار  در كشور ما درسطح بسيار بالائي اتفاق مي افتد

وی با بیان اینکه حوادث ناشي ازكار  دركشورما درسطح بسيار بالائي اتفاق مي افتد اظهارداشت: این حوادث موجب ازكارافتادگي، فوت و بيماري كارگران مي شود و  هزينه هايي كه جامعه چه از نظر اجتماعي وچه از نظر اقتصادي دراين خصوص مي پردازد شديداً نگران كننده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با تاکید بر اینکه با کاهش حوادث ناشی از کار می توان از اتلاف منابع انسانی جلوگیری کرد ادامه داد: از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در حرفه تولید منابع انسانی است و با کاهش حوادث ناشی از کار و جلوگیری از آسیب و اتلاف این منابع می توان، کارآیی به بهره وری می رسید.

وی در مورد بازرسی های موردی و ادواری در سال 92 اظهار کرد: در طی 6 ماه امسال بیش از سه هزار و500 مورد بازرسی ادواری از واحدهای مشمول قانون کار استان به منظور نظارت بر اجرای قانون کار و مقررات حفاظت فنی و همچنین دو هزار و 500 مورد بازرسی موردی در زمینه های مختلف به منظور بررسی مشاغل سخت و زیان آور، وضعیت اشتغال اتباع خارجی، رسیدگی به شکایات موردی کارگران توسط این اداره صورت گرفته است.

شیخی در پایان از افزایش دوره های آموزشی ایمنی عمومی که توسط بازرسان کار در استان مرکزی انجام می شود خبر داد و افزود: در شش ماهه نخست امسال دوره های آموزشی به مدت دو هزار و 211  نفر ساعت برای بالغ بر 737 نفر برگزار شده است .

کد خبر 2174031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha