۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۵۸

عیوضی خبر داد:

تولید 5330 تن گوشت قرمز در شهرستان خدابنده

تولید 5330 تن گوشت قرمز در شهرستان خدابنده

زنجان -خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: در سال جاری بالغ بر 5 هزار و 332 تن گوشت قرمز در شهرستان خدابنده تولید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عیوضی افزود: تولید گوشت قرمز این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هزار و 472 تن معادل 38 درصد رشد را نشان می دهد که در این راستا یکی از نتایج اجرای طرح بزرگ توسعه کشاورزی در بخش دامداری است.

وی اظهار داشت: این شهرستان دارای288 هزار واحد دامی (بره-گوساله- بزغاله) گوشتی است و بعد از اجرای طرح توسعه بالغ بر 17700 واحد دامی با ارائه  106.5 میلیارد ریال تسهیلات به ظرفیت تولید شهرستان افزوده و برای 355 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: از لحاظ تعداد دامدار یا واحد دامداری گوشتی،  شهرستان خدابنده دارای392  واحد دامداری است که ؛ 37 مورد صنعتی (بره و گوساله) و 355  واحد از نوع دامداری کوچک روستایی  است.

عیوضی اقدامات و مراحل اداری انجام شده در طرح توسعه کشاورزی برای گسترش دامداری­های کوچک روستایی را انجام مراحل اداری و تشکیل پرونده برای متقاضیان واجد شرایط، معرفی متقاضی برای

دریافت تسهیلات (با هماهنگی ستاد طرح توسعه کشاورزی شهرستان) به بانک عامل، انجام 5 مرحله نظارت از زمان شروع احداث تا پایان کار،پس از اجرای طرح احداث و پایان کار با نظارت کارشناس

مربوطه مجریان طرح جهت دریافت پروانه بهره برداری به بخش صدور پروانه دامداریهای کوچک روستائی ( معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان) معرفی می شود.

وی افزود:  مبلغ تسهیلات هر طرح اجرائی دامداری کوچک به طور متوسط 300 میلیون ریال از بخش توسعه کشاورزی است و  همچنین با احتساب متوسط قیمت گوشت(گوسفندی، گاوی مخلوط و گاوی لخم) هر کیلوگرم 250000 ریال برآورد   می شود بالغ بر 1333 میلیارد ریال عاید دامداران این شهرستان شود.

هزارو 700 تن انواع ماهیان از زنجان صادر شد

 مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، گفت: هزار و 700 تن انواع ماهیان از زنجان شادر شده که ارزش ريالي این صادرات 20 ميليارد ريال بوده است.

صیاد بورانی افزود: صادرات انواع آبزيان، به استان هاي اردبيل، آذربايجان شرقي، قزوين، تهران و گيلان انجام شده است.

وی از دلايل عمده توجه استان ها به محصولات آبزي پروري اين استان را، طراحي و اجراي انواع استخرهاي پرورش ماهي سنتي، مزارع نيمه مكانيزه و مزارع تمام مكانيزه، ورود گونه هاي سريع الرشد و

اقتصادي، مطالعه و ارزيابي توان توليد منابع آبي استان توسط كارشناسان صاحب نظر، توليد محصول ارگانيك در استان، تامين نهاده هاي سالم و ارگانيك به عنوان غذاي آبزيان و توليد انواع تجهيزات آبزي

پروري در استان زنجان دانست.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تاكيد كرد: قرار گرفتن استان زنجان در موقعيت استراتژيكي داد و ستد نيز موجب توجه استان هاي ديگر به اين استان شده است.

بورانی گفت: اين موقعيت، زمينه ساز صادرات آبزيان پرورشي به استان هاي همجوار و حتي سليمانيه عراق شده است.

وی يادآورشد: با اخذ استاندارد ISO كنترل كيفيت توسط دامپزشكي كشور صادرات انواع آبزيان به كشورهاي اروپايي نيز انجام خواهد شد.

مدیر امور شیلات استان زنجان افزود: استان زنجان در سال هاي اخير رتبه نخست در رشد آبزي پروري را كسب كرده است.

کد خبر 2133074

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha