۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳

تراکتورسازی به دنبال ثبت سومین پیروزی متوالی

تراکتورسازی به دنبال ثبت سومین پیروزی متوالی

تبریز – خبرگزاری مهر: تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با انگیزه ثبت سومین پیروزی متوالی خود به دیدار تیم ملوان بندر انزلی می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور روز های پنجشنبه، جمعه و شنبه در شهرهای مختلف برگزار می شود و طی آن در یکی از بازی های مهم، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در خانه برابر تیم ملوان بندرانزلی به میدان می رود.

این تیم تبریزی روز پنجشنبه در شرایطی از تیم رده سیزدهمی ملوان بندر انزلی پذیرایی خواهد کرد که به جز پرسپولیس، دیگر مدعیان از جمله فولاد، نفت، استقلال تهران و سپاهان در خارج از خانه بازی های سختی را پیش رو خواهند داشت.

بر اساس برنامه، تیم فولاد خوزستان صدرنشین روز جمعه در خانه مس کرمان به میدان خواهد رفت و اگرچه مسی ها تیم فانوس بدست جدول به شمار می آیند، اما تغییر و تحولاتی که در کادر فنی این تیم در شرف اتفاق است شاید بتواند این تیم خوب کرمانی را از پائین ترین خانه جدول جدا کرده و ازطرفی مانع تداوم صدرنشینی شاگردان حسین فرکی شود.

همچنین تیم نفت تهران رده دومی که روز شنبه آخرین بازی هفته نهم را برگزار خواهد کرد، باید در زمین تیم سایپا به میدان برود. سایپای 12 امتیازی با شرایطی که بر جدول حاکم است، می تواند با پیروزی برابر تیم دوم جدول، صعودی چند پله ای به سمت بالانشینان داشته باشد و از اینرو کار شاگردان یحیی گل محمدی در مصاف با تیم انگین فیرات نیز سخت خواهد بود.

در این میان تیم استقلال تهران رده چهارمی نیز روز پنجشنبه و دو ساعت پس از مصاف خانگی تراکتورسازی با ملوان، در فولاد شهر به میهمانی تیم ذوب آهن خواهد رفت. ذوب آهن تیمی است که با 9 امتیاز در رده یازدهم ایستاده و چنانچه موفق به شکست شاگردان امیر قلعه نویی شود، می تواند به نیمه بالایی جدول نقل مکان کند.

در بین تیم های مدعی به غیر از تراکتورسازی، تنها تیم پرسپولیس است که میزبان خواهد بود. تیم تحت هدایت فنی علی دایی روز جمعه در ورزشگاه آزادی میزبان تیم گسترش فولاد تبریز است و شاید تنها تیمی که می تواند جایگاه تیم های دوم تا چهارم را نشانه برود، پرسپولیس خواهد بود.

اما تیم تراکتورسازی که هفته گذشته دومین طلسم متوالی خود در لیگ برتر را شکست و پس از شکست دادن سایپای شکست ناپذیر در تبریز، طعم پیروزی در خانه صبای قم را هم چشید، این هفته چهارمین بازی خانگی اش را برگزار خواهد کرد و این بار بایستی برابر تیم رده سیزدهمی ملوان صف آرایی کند.

این دیدار اگرچه برای مجید جلالی و شاگردانش یک مصاف داخل خانه به حساب می آید و روی کاغذ می توان پیروزی این تیم تبریزی را پیش بینی کرد، اما آمار نتایج بازی های خانگی تراکتورسازی در فصل جاری، نوعی نگرانی را ایجاد می کند.

با این حال ثبت دو پیروزی متوالی و دریافت فقط یک گل در پنج بازی، نشان از آمادگی بالای تیمی، روحی روانی و جسمانی بازیکنان تیم تراکتورسازی می دهد و از طرفی بیانگر شناخت خوب کادر فنی از ابزار مورد اختیار خود است.

اما تیم ملوان که هفته گذشته در خانه با سه گل به تیم سایپا باخت، تا کنون در چارچوب بازی های لیگ برتر در خانه تراکتورسازی پیروز نشده است. این تیم در مجموع 10 دیداری که در لیگ برتر با تراکتوری ها داشته است، فقط دو بار پیروز شده و چهار شکست و چهار تساوی در پرونده قوهای سپید انزلی در دیدار با حریف تبریزی به ثبت رسیده است.

تیم ملوان در فصل جاری لیگ اما در بازی های بیرون از خانه عملکرد متوسطی داشته و چهار امتیاز از چهار بازی کسب کرده است. این تیم در هفته های اول و پنجم به ترتیب در خانه تیم های صبا و پرسپولیس با نتیجه مشابه یک بر صفر شکست خورده و در هفته سوم هم در زمین راه آهن تن به تساوی بدون گل داده است.

ملوانی ها در سه بازی نخست بیرون از خانه شان موفق به گلزنی نشدند اما دیدار هفته هفتم انها در خانه تیم مس کرمان، به نوعی عقده گشایی شاگردان "دراگان اسکوکیچ" را به دنبال داشت و آنها موفق شدند سه بر یک از سد میزبان خود بگذرند.

با نگاهی به نتایج تیم ملوان در خارج از خانه می توان به این نکته فنی رسید که این تیم به غیر از دیدار با مس، در سه دیدار قبلی اش که معمولا برابر تیم های متوسط و متوسط به بالا بوده است، به نوعی در پی کسب یک امتیاز بوده و بیشتر به کارهای تدافعی تمرکز داشته است.

با این شرایط، مجید جلالی با توجه به چند بازی خانگی قبلی تراکتورسازی که معمولا با حریفانی تدافعی و طالب یک امتیاز رو به رو شده است، در دیدار با ملوان به فکر راهکار و تاکتیکی مناسب برای عبور از دفاع چند لایه حریف خواهد بود و در این بین مرور اتفاقات بازی با مس و سایپا و پیدا کردن روشی مناسب برای رسیدن به گل، می تواند کلید پیروزی را به دستان این مربی بدهد.

از نکات جالب توجه بازی دو تیم تراکتورسازی و ملوان، می توان به رویارویی فرهاد پورغلامی یکی از مربیان تراکتورسازی که سال ها و در مقاطع مختلفی هدایت تیم ملوان را به عهده داشته، با تیم و شاگردان سابق خود اشاره کرد.

دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و ملوان بندر انزلی از ساعت 18:00 روز پنجشنبه 21 شهریور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به انجام خواهد رسید.

محمود نصیرپور

کد خبر 2134193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha