۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵

بشار اسد تاکید کرد:

آمریکا باید به حمایت از تروریستها پایان دهد/ جنگ برای منطقه ویران کننده خواهد بود

آمریکا باید به حمایت از تروریستها پایان دهد/ جنگ برای منطقه ویران کننده خواهد بود

رئیس جمهور سوریه در گفتگویی تلویزیونی تاکید کرد: سوریه به درخواست روسیه با نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی خود موافقت کرد و آمریکا باید به تهدیدهای خود علیه سوریه و حمایت از گروههای تروریستی پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در گفتگوی تلویزیونی با شبکه روسیه 24 اظهار داشت: سوریه به علت درخواست روسیه با نظارت بین المللی بر تسلیحات شیمیایی اش، موافقت کرد نه تهدیدهای آمریکا.

وی افزود: بدون شک سوریه به صورت جدی خواستار جلوگیری از جنگی دیوانه کننده است که برخی از جنگ طلبان در آمریکا خواهان آغاز آن در منطقه ما هستند.

اسد تاکید کرد: معتقدم هرگونه جنگی علیه سوریه برای منطقه ویران کننده خواهد بود و خاورمیانه را به زنجیره ای از بحرانها و بی ثباتی برای چندین دهه سوق می دهد.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: مهمترین موضوعی که سوریه را به قبول پیشنهاد مطرح شده از سوی روسیه واداشت، طرح آن از سوی طرفهای روس بود. اگر این پیشنهاد از سوی مسکو مطرح نمی شد، دشوار بود که دمشق به قبول آن اقدام کند. روابط میان سوریه و روسیه بر مبنای اعتمادی شکل گرفته که طی دو سال و نیم اخیر تقویت شده است.

وی افزود: روسیه هوشیاری خود را در قبال وقایع منطقه نشان داده و واقع گرایی خود را به عنوان یک کشور بزرگ و قابل اعتماد نشان داده است.

اسد با تاکید براینکه سوریه از سالها پیش پیشنهاد عاری سازی خاورمیانه از تسلیحات کشتار جمعی را ارائه کرده، افزود: معتقدیم تحقق این مسئله به برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک می کند.

رئیس جمهور سوریه همچنین از ارسال اسناد و توافقنامه هایی به سازمان ملل طی روزهای آتی خبر داد که بر مبنای آن دمشق توافقنامه منع اشاعه تسلیحات شیمیایی را به امضا رسانده است.

وی در ادامه افزود: همه طرفها باید متوجه باشند که این اقدامات تنها نمی تواند به طور  یکجانبه باشد. اینکه سوریه توافقنامه ها را به امضا برساند و همه چیز تمام شود. بلکه این مسئله دو طرفه است که در درجه نخست به دست کشیدن آمریکا از سیاستهای تجاوزکارانه علیه سوریه، توقف حمایت تسلیحاتی از تروریستها و موافقت واشنگتن با طرح روسیه تکیه دارد.

کد خبر 2134517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha