۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۳۸

تحولات امنیتی سوریه/

انهدام یک کارگاه ساخت بمب و چند خودرو حامل سلاح / تلفات سنگین تروریستها در مناطق مختلف

انهدام یک کارگاه ساخت بمب و چند خودرو حامل سلاح / تلفات سنگین تروریستها در مناطق مختلف

انهدام یک کارگاه ساخت بمب دست ساز و چندین دستگاه خودرو حامل سلاح، هلاکت شمار زیادی از تروریستهای تکفیری در چندین عملیات ارتش به ویژه در غوطه شرقی و جنوب و شمال حومه دمشق از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع مسئول به سانا گفت یگانهایی از ارتش سوریه، فردی به نام دیاب سرکرده یک گروه تروریستی مسلح وابسته به جبهه النصره را در محور جنوب غربی منطقه معلولا به همراه شماری از اعضای گروه وی به هلاکت رساندند . همچنین در حمله نیروهای ارتش به مخفیگاههای تروریستها در مزارع راس العین و روستای الصرخه در شمال معلولا شماری از تروریستها کشته شدند.

این منبع افزود همچنین در عملیات نیروهای ارتش، یک مخفیگاه تروریستها که سلاح و مهمات در آن جاسازی شده بود، در جاده الناصریه منهدم شد و طی آن چهار تروریست هم به هلاکت رسیدند.

این منبع افزود نیروهای ارتش همچنین یک تک تیرانداز را در نزدیکی کارگاهی در عدرا به هلاکت رساندند و یک کارگاه ساخت بمب دست ساز را که دست کم 20 تروریست در داخل آن فعالیت می کردند در شرق روستای مسرابا منهدم کردند. در جنوب شرقی مزارع العب در منطقه دوما، هم یک گروه تروریستی مسلح متلاشی شد.


حمله نیروهای ارتش به مراکز تجمع تروریستها در مزارع الزمانیه، البحاریه و دیرسلمان در غوطه شرقی به کشته شدن شماری از آنها منجر شد و درگیری نیروهای ارتش با یک گروه تروریستی در روستای عربین، شماری از تروریستها کشته شدند.

همچنین در درگیری نیروهای ارتش با یک گروه تروریستی در نزدیکی مسجد صلاح الدین در شهر حرستا، یک تروریست به نام معاویه برکات به هلاکت رسید.

منابع سوری خاطر نشان کردند مقادیر مهمات و انواع سلاح سنگین در روستای حجیره و یک تیربار سنگین در روستای الذیابیه منهدم و شماری از تروریستها هم کشته شدند.
کشته و زخمی شدن شماری از تروریستها در محله جوبر و محله برزه از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

هلاکت شماری از تروریستها در دیرالزور

یگانهایی از ارتش سوریه توانستند اعضای یک گروه ترریستی مسلح را که نام گردان فرات بر خود گذاشته بودند، در محله الصناعه شهر دیرالزور به هلاکت برسانند و سلاحها و مهمات متعلق به آنها هم را منهدم کنند.

همچنین یک تک تیرانداز ملقب به المشهور هم در این عملیات نیروهای ارتش کشته شد.

انهدام مقر تروریستها در نزدیکی پل البعث در محله الرشیدیه و تلفات سنگین آنها و همچنین کشته و زخمی شدن چندین تروریست در محله العرفی، عملیات ویژه نیروهای ارتش علیه یک گروه تروریستی که به کشتار و غارتگری و بستن راه بر مردم در روستای کباجب در جاده دیرالزور به دمشق دست می زدند و هلاکت تمام اعضای این گروه از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

از سوی دیگر یک منبع نظامی سوری اعلام کرد یگانهای ارتش سوریه سیطره خود را بر تپه طراد در جبل الشاعر درتدمر پس از وارد کردن تلفات سنگین به تروریستها تقویت کردند.

همچنین شماری از تروریستها در محله های القرابیص، باب هود و القصور شهر حمص و الداره الکبیره و روستای الغاصبیه در حومه حمص کشته شدند.

در حومه حلب، یگانهایی از ارتش سوریه، چند خودرو حامل سلاح و مهمات را منهدم کردند، این سلاحها طبق روال گذشته از ترکیه وارد سوریه شده بود.

منابع سوری همچنین از کشته و زخمی شدن چندین تروریست و انهدام سه موشک انداز و چند خمپاره انداز و مقادیری سلاحهای سنگین در روستاهای کویرس و الجدیده و روستاهای مجاور و خنثی شدن تلاش تروریستها در حمله به کاخ دادگستری در شهر حلب  خبر دادند.

خنثی شدن تلاش تروریستها برای منفجر کردن بمبهای دست ساز در روستاها و مناطقی از حومه ادلب و تلفات سنگین تروریستها در برخی مناطق الحسکه، انهدام یک انبار سلاح و موشک در حومه درعا و کشته شدن دهها تروریست از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.
 

کد خبر 2134628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha